- Silnik 1.8 TSI ma same zalety i jedną poważną wadę: zaskakująco dużo pali – w mieście 12-13 l/100 km
- Skoda Octavia Octavia Scout pod wieloma względami przebija lekkie SUV-y
- Napęd 4x4 (Haldex V) tak naprawdę pomaga tylko podczas ruszania i na luźnej lub śliskiej nawierzchni
Nie należę do fanów lekkich SUV-ów. Mają wysoko położony środek ciężkości, z reguły nie prowadzi się ich zbyt dobrze na asfalcie, a i w teren raczej strach się tym zapuszczać. Gdybym miał wybierać, wziąłbym jakieś „podniesione” kombi – kosztuje z reguły podobne pieniądze i potrafi być bardziej praktyczne. Sprawdzamy, czy te kryteria spełnia Octavia Scout po liftingu.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - nadwozie
Zmodernizowaną Skodę Octavię Scout poznacie po podwójnych przednich lampach, reszta to głównie kosmetyka (nowe lakiery, LED-y z tyłu itd.). Nie zmienił się prześwit – to nadal o 30 mm więcej niż w zwykłej Skodzie Octavii. „Offroadowe” osłony wywołują mieszane uczucia – jedni uznają, że to świetny lans przed sąsiadem jeżdżącym bazową Octavią, dla innych będą one tandetne. Bagażnik ma aż 610 l i o takim wyniku zbliżone cenowo SUV-y mogą pomarzyć.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - silnik
Jedyny silnik benzynowy dostępny w Scoucie ma pojemność 1,8 l i występuje wyłącznie w połączeniu ze skrzynią DSG (6b). Moc 180 KM to niezłe osiągi (0-100 km/h w 7,8 s), ale też i dość wysokie spalanie. W zakorkowanym mieście ciężko zejść poniżej 12-13 l/100 km, zaś wypad na podmiejskie dróżki i głaskanie pedału gazu to ok. 7,5-8 l/100 km. Dobra wiadomość: brak filtra cząstek (jeszcze...). Skrzynia DSG, jak to DSG, lubi zawahać się podczas ruszania, a manewrowanie na parkingu nierzadko kończy się „kangurem”.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - prowadzenie
Jeśli chodzi o komfort, to jest dużo lepiej niż w zwykłej Skodzie Octavii – zawieszenie znakomicie tłumi nierówności i jest cichsze, ale podczas szybszej jazdy trzeba wziąć pod uwagę minimalnie większe wychyły nadwozia. Napęd 4x4 (Haldex V) tak naprawdę pomaga tylko podczas ruszania i na luźnej lub śliskiej nawierzchni, bo na suchym asfalcie Skoda Octavia Scout wykazuje już typowo przednionapędową charakterystykę. Tryb Offroad wyostrza działanie systemów asystujących i aktywuje tzw. asystenta zjazdu.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - koszty
Cena Skody Octavii Scout zaczyna się od 123 230 zł, dopłaty wymaga np. funkcja Offroad (950 zł). Ale za Skodę Karoq 1.5 TSI z DSG i napędem 4x2 zapłacisz od 110 500 zł (Style).
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - to nam się podoba
Wybór trybu jazdy, niska pozycja za kierownicą, aut. klima i podgrzewanie kierownicy w serii.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - to nam się nie podoba
Paliwożerny silnik, niezdecydowana skrzynia biegów, tylko dwuletnia gwarancja.
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - nasza opinia
Skoda Octavia Scout pod wieloma względami przebija lekkie SUV-y, a w bazowej wersji jest do nich zbliżona cenowo. Za funkcję Offroad trzeba dopłacić – co jest dla mnie nieco zaskakujące w przypadku modelu Scout – ale akurat 950 zł nie jest oszałamiająco dużą kwotą. \