Firma z Monachium podkreśla, że samochód nawiązuje do tradycji E30 M3 z 1988 roku. Technicznie wywodzi się z BMW 135i coupé i jest od niego o 5 mm dłuższy, 53 mm szerszy i o 13 mm wyższy, ale za to o 35 kg lżejszy (1495 kg). Konstruktorom udało się uzyskać niemalże doskonały rozkład masy (stosunek 51,7:48,3).
Do napędu zastosowano 6-cylindrowy, wyposażony w turbodoładowaniesilnik z Z4. Motor ma 3 litry pojemności i rozwija moc 335 KM przy 5900 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min.
Dzięki funkcji overboost moment można na chwilę zwiększyć o dodatkowe 50 Nm. W pierwszym okresie małe M Coupé będzie oferowane wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną i adaptacyjną blokadą mechanizmu różnicowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 4,9 s i osiąga prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250 km/h (na prędkościomierzu widnieje dumnie liczba 300 km/h). Do 200 km/h auto przyspiesza w 17,3 s. Producent zapewnia, że „emka” ma spalać średnio zaledwie 9,6 l/100 km.
Model ten otrzymał aluminiowe zawieszenie z M3, bardziej zaawansowany układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami o średnicy 360 mm z przodu i 350 mm z tyłu oraz hydrauliczne wspomaganie kierownicy Servotronic, którego działanie uzależnione jest od prędkości jazdy. Kierowca może skorzystać z przycisku „M Driver” i dostosować program reakcji przepustnicy do sportowego charakteru jazdy.
Nadwozie wyposażono w pakiet stylizacyjny – nowe zderzaki, biksenonowe reflektory, nakładki progowe, lusterka zewnętrzne, tylne światła diodowe oraz końcówki rury wydechowej. Aluminiowe obręcze kół z oponami 245/35 R 19 z przodu i 265/35 R 19 z tyłu pomalowane sąna srebrno. Nabywcy mają do wyboru trzy kolory nadwozia: Alpine White, Black Sapphire Metallic i Valencia Orange Metallic.
We wnętrzu spotykamy znane z modeli M charakterystyczne elementy, jak m.in. sportowe fotele czy koło kierownicy. Jest tam też dużo skóry i alcantary oraz oczywiście stosowne logo. Producent potwierdził, że BMW serii 1 M Coupé będzie sprzedawane od maja 2011 r. Ceny i dokładną specyfikację wyposażeniową poznamy za kilka tygodni. W Niemczech auto będzie kosztować 50,5 tys. euro.
PODSUMOWANIE - M Coupé ma wypełnić lukę między 135i o mocy 306 KM a 420-konnymM3 Coupé.Początkowo auto nie będzie mogło być wyposażone w preselekcyjną skrzynię, ale w tej kwestii BMW nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.
Jeśli tak się stanie, czasy przyspieszeń będą jeszcze krótsze! Jednak nawet z ręczną przekładnią samochód o mocy 340 KM z napędem na tylną oś będzie dostarczał właścicielowi wiele przyjemności. Z niecieprliwością czekamy na rynkowy debiut.