Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Audi Q2 – czy SUV musi mieć napęd 4x4?

Audi Q2 – czy SUV musi mieć napęd 4x4?

Terenowy styl to tylko podążanie za aktualną modą i nikt nie oczekuje od Audi Q2 wyjątkowej dzielności podczas jazdy po bezdrożach. Czy zatem wystarczy, gdy moment obrotowy dociera wyłącznie do przednich kół? Sprawdzamy to w teście auta po modernizacji oraz ze 150-konnym benzyniakiem współpracującym z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Audi Q2 – czy SUV musi mieć napęd 4x4?Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Dzięki silnikowi o mocy 150 KM Audi Q2 uzyskuje setkę już po 8,6 s, a maksymalnie można jechać tym autem 218 km/h.
  • Audi Q2 okazuje się przestronnym samochodem, w którym zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach podróżuje się w komfortowych warunkach.
  • Audi Q2 ze 150-konnym benzyniakiem, przednim napędem i „automatem” kosztuje od 141 400 zł, ale po doliczeniu opcji cena testowanego egzemplarza wzrasta do niemal 230 000 zł.

Audi Q2 w sprzedaży jest od 2016 r. Od tego czasu auto zyskało uznanie klientów. Jednak ich zapotrzebowania wciąż się zmieniają i potrzeba czegoś nowego spowodowała, że we wrześniu 2020 r. auto poddano liftingowi. W naszym teście sprawdzamy, jak spisuje się zmodernizowany model ze 150-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią.

Jak to często bywa, lifting, któremu poddano Q2, nie wniósł rewolucyjnych zmian w wyglądzie pojazdu. Zastosowano inne zderzaki, przez co długość nadwozia wzrosła o 19 mm, inaczej ułożono poprzeczki na grillu, a reflektory zyskały cztery paski LED-ów do dziennej jazdy.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:AudiAudi Q2SUV