Logo
TestyTesty nowych samochodówBentley Continental GTC: arystokrata wśród kabrioletów

Bentley Continental GTC: arystokrata wśród kabrioletów

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Druga generacja Continentala GTC ma wszystko, czego można oczekiwać od prestiżowego cabrio klasy superpremium

Bentley Continental zrobił striptiz
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Bentley Continental zrobił striptiz

Oto kolejny debiutant wrześniowego salonu frankfurckiego – Bentley Continental GTC. Na pewno znajdzie się na liście najbardziej pożądanych kabrioletów świata.W porównaniu z pierwszą generacją modelu zmiany stylistyczne nie są duże. Delikatnie zmodyfikowano przód nadwozia – nowe są z kratownice grilla i wloty powietrza – oraz tył, który zyskał bardziej muskularny wygląd.

Samochód będzie się poruszać na 20-calowych alufelgach, natomiast w opcji oferowane są koła 21-calowe.

We wnętrzu zmieniono deskę rozdzielczą, w wyposażeniu pojawił się też nowy system informacyjno-rozrywkowy z kolorowym ekranem dotykowym, dyskiem o poj. 30 GB oraz cyfrowym układem obróbki dźwięku Dirac Dimension DSP, firmowanym przez Naim.

Dwunastocylindrowy silnik (W12) GTC osiąga teraz moc 575 KM (poprzednik – 560 KM) i moment 700 Nm, co pozwala przyspieszać do „setki” w 4,8 s i rozpędzać się do 314 km/h. Silnik przekazuje moment na obydwie osie za pośrednictwem nowej, 6-biegowej skrzyni automatycznej ZF, wyposażonej w funkcję sekwencyjnej zmiany przełożeń.

W cyklu mieszanym średnie spalanie Bentleya GTC ma wynosić 16,5 l/100 km, a emisja CO2 – 384 g/km). Można już składać zamówienia na GTC. Wersja bazowa w Europie kosztuje 170 tys. euro (plus lokalne podatki). Pierwsze dostawy w grudniu.

2475
21
6
5
2
2
1
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium