Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW M4 GTS - Mocarz wagi lekkiej

Kiedy na tor wybiera się takim samochodem, jak BMW M4 GTS, nie można zapomnieć o regulowanych spoilerach z przodu i z tyłu oraz gwintowanym zawieszeniu. To niezbędne wyposażenie podczas szybkiej jazdy.

Ta odmiana BMW została przygotowana do ekstremalnie sportowej eksploatacji i niewiele brakowało, żeby nie uzyskała homologacji do jazdy po publicznych drogach. Zresztą każdy, kto planuje podróżować tym modelem po ulicach, musi pamiętać o tym, żeby spoilery ustawić w położeniu spoczynkowym. Na szczęście resztą radykalnych dodatków można się cieszyć bez użycia imbusowych kluczy.

Pod maską tego potwora pracuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o mocy 500 KM i momencie obrotowym o wartości 600 Nm. Dzięki chłodzeniu wtryskiem wody jednostka potrafi kręcić się do niesamowitych 7600 obr./min. W efekcie „setkę” uzyskuje się już po imponujących 3,8 s, a maksymalnie można jechać aż 305 km/h!

We wnętrzu o wyścigową atmosferę dbają wykonane z karbonu kubełkowe fotele, które pokryto tapicerką ze skóry oraz alcantary. Deska rozdzielcza została wykonana z lekkich materiałów, a jadący są przytrzymywani w fotelach za pomocą 6-punktowych pasów bezpieczeństwa. Na pokładzie są tylko dwa siedzenia, natomiast z tyłu zamiast kanapy znalazła się klatka bezpieczeństwa. Instalowane seryjnie semislicki zapewniają wysoką precyzję prowadzenia modelu GTS. W efekcie ten samochód Pętlę Północną na Nürburgringu pokonuje w 7,28 min.

Chcielibyście kupić ten model? Niestety, już za późno. Wszystkie 700 egzemplarzy tej limitowanej wersji, kosztującej 142 600 euro, zostało już sprzedanych.

BMW M4 GTS - to nam się podoba

Wspaniałe osiągi, agresywna stylistyka nadwozia, sportowa atmosfera we wnętrzu, fotele perfekcyjnie trzymają na zakrętach.

BMW M4 GTS - to nam się nie podoba

Już go nie kupicie, to auto dla wybranych. Nie tylko dlatego, że dużo kosztuje, lecz także z racji limitowanej serii.

BMW M4 GTS - naszym zdaniem

Torowy typ. Pewnie, że tym samochodem da się jeździć po publicznych drogach, ale prawdziwą frajdę czerpie się dopiero podczas szaleństw na torze. W takich warunkach można w pełni wykorzystać możliwości auta. Jednak tym BMW może podróżować zaledwie 700 szczęśliwców.

BMW M4 GTS – dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zaworybenzynowy turbo/R6
Pojemność2979 ccm
Moc maksymalna500 KM/6250 obr./min.
Maks. moment obr.600 Nm/4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napędautomatyczna, 7-stopniowa/na tylne koła
Przyspieszenie 0-100 km/h3,8 s
Prędkość maksymalna305 km/h
Średnie spalanie8,5 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość4689/1870/1383 mm
Masa własna1510 kg
Pojemność bagażnika445 l
Cena142 600 euro