Kiedy na tor wybiera się takim samochodem, jak BMW M4 GTS, nie można zapomnieć o regulowanych spoilerach z przodu i z tyłu oraz gwintowanym zawieszeniu. To niezbędne wyposażenie podczas szybkiej jazdy.
Ta odmiana BMW została przygotowana do ekstremalnie sportowej eksploatacji i niewiele brakowało, żeby nie uzyskała homologacji do jazdy po publicznych drogach. Zresztą każdy, kto planuje podróżować tym modelem po ulicach, musi pamiętać o tym, żeby spoilery ustawić w położeniu spoczynkowym. Na szczęście resztą radykalnych dodatków można się cieszyć bez użycia imbusowych kluczy.
Pod maską tego potwora pracuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o mocy 500 KM i momencie obrotowym o wartości 600 Nm. Dzięki chłodzeniu wtryskiem wody jednostka potrafi kręcić się do niesamowitych 7600 obr./min. W efekcie „setkę” uzyskuje się już po imponujących 3,8 s, a maksymalnie można jechać aż 305 km/h!
We wnętrzu o wyścigową atmosferę dbają wykonane z karbonu kubełkowe fotele, które pokryto tapicerką ze skóry oraz alcantary. Deska rozdzielcza została wykonana z lekkich materiałów, a jadący są przytrzymywani w fotelach za pomocą 6-punktowych pasów bezpieczeństwa. Na pokładzie są tylko dwa siedzenia, natomiast z tyłu zamiast kanapy znalazła się klatka bezpieczeństwa. Instalowane seryjnie semislicki zapewniają wysoką precyzję prowadzenia modelu GTS. W efekcie ten samochód Pętlę Północną na Nürburgringu pokonuje w 7,28 min.
Chcielibyście kupić ten model? Niestety, już za późno. Wszystkie 700 egzemplarzy tej limitowanej wersji, kosztującej 142 600 euro, zostało już sprzedanych.
BMW M4 GTS - to nam się podoba
Wspaniałe osiągi, agresywna stylistyka nadwozia, sportowa atmosfera we wnętrzu, fotele perfekcyjnie trzymają na zakrętach.
BMW M4 GTS - to nam się nie podoba
Już go nie kupicie, to auto dla wybranych. Nie tylko dlatego, że dużo kosztuje, lecz także z racji limitowanej serii.
BMW M4 GTS - naszym zdaniem
Torowy typ. Pewnie, że tym samochodem da się jeździć po publicznych drogach, ale prawdziwą frajdę czerpie się dopiero podczas szaleństw na torze. W takich warunkach można w pełni wykorzystać możliwości auta. Jednak tym BMW może podróżować zaledwie 700 szczęśliwców.
BMW M4 GTS – dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | benzynowy turbo/R6 |
Pojemność | 2979 ccm |
Moc maksymalna | 500 KM/6250 obr./min. |
Maks. moment obr. | 600 Nm/4000 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | automatyczna, 7-stopniowa/na tylne koła |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,8 s |
Prędkość maksymalna | 305 km/h |
Średnie spalanie | 8,5 l/100 km |
Długość, szerokość, wysokość | 4689/1870/1383 mm |
Masa własna | 1510 kg |
Pojemność bagażnika | 445 l |
Cena | 142 600 euro |