Różnice sprowadzają się do detali wykończenia oraz jednostki napędowej. Za wygląd francuskich SUV-ów odpowiedzialne jest centrum stylu PSA, które nadało im cechy typowe dla każdej z marek. W Citroënie pas przedni przypomina rozwiązania z najnowszych modeli firmy z charakterystycznym układem atrapy i reflektorów. Podobnie jest w Peugeocie, który zwraca uwagę dużym symbolem lwa na masce i "uśmiechniętym" wlotem powietrza w zderzaku. W tylnej części nadwozia auta różnią się światłami (ten sam kształt, ale inny układ wewnętrzny), a 4007 ma dodatkowo chromowaną listwę na klapie bagażnika. Obydwa modele mogą poruszaç si' na 16- lub 18-calowych alufelgach. Pierwsze przeznaczone są do jazdy terenowej i w gorszych warunkach pogodowych (błoto, śnieg), drugie mają charakter typowo szosowy (letni). Wnętrze dobrze znane z Outlandera ma logo każdej z marek na kierownicy. Jest przestronne, funkcjonalnie zaprojektowane i bardzo dobrze wykończone. Zarówno C-Crosser, jak i 4007 mogą pomieścić maksymalnie 7 pasażerów w trzech rzędach (układ 2+3+2). Miejsca w ostatnim rzędzie trzeba jednak traktować jako awaryjne i przeznaczone głównie dla dzieci. Złożone pod podłogą bagażnika nie ograniczają przestrzeni ładunkowej. Przydatnym rozwiązaniem jest automatyczne składanie tylnej kanapy. Po wciśnięciu przycisków umieszczonych po obu stronach bagażnika zaczepy odblokowywane są elektrycznie, a przy pomocy sprężyn kanapa składa się za przednimi fotelami. Siedzenia 2. rzędu można przesuwać wzdłużnie o 80 mm. W zależności od konfiguracji foteli pojemność bagażnika waha się od 184 l (7 miejsc) przez 463-510 l (5 miejsc) do maksymalnie 1686 l przy wykorzystaniu tylko siedzeń przednich. Dostęp do bagażnika ułatwia dwuczęściowa klapa tylna. Komfort zapewniają: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz radioodtwarzacz CD i MP3. Opcjonalnie oferowany będzie system hi-fi Rockford Fosgate o mocy 650 W, z dodatkowym głośnikiem basowym w bagażniku. Za dopłatą można zamówić także nawigację z 7-calowym ekranem dotykowym i dyskiem twardym 30 GB.Niezależne zawieszenie i sterowany elektronicznie układ przeniesienia napędu zapewniają komfortową jazdę w różnych warunkach drogowych. Kierowca ma możliwość wyboru 3 trybów pracy układu: 2WD (moment przekazywany tylko na przód), 4WD (automatycznie między osiami w zależności od przyczepności) i 4WD Lock (z włączonym reduktorem). Kąt natarcia 22, kąt zejścia 21 i rampowy 19 nie czynią z C-Crossera i 4007 aut terenowych, ale pozwalają na swobodne poruszanie się po drogach nieutwardzonych. Wzorowa ocena należy się silnikowi. Turbodiesel o poj. 2,2 l i mocy 156 KM zapewnia dobrą dynamikę i elastyczność, przy zachowaniu umiarkowanego spalania. W sprzedaży w Polsce obydwa modele pojawią się późną jesienią.