Citroen C3 - Dopracowane stylistycznie i funkcjonalnie nadwozie i wnętrze. Wrażenie przestronności potęguje seryjna w wersji Exclusive panoramiczna szyba przednia.
Wariant e-HDi jest elastyczny i wystarczająco dynamiczny, tak jak klasyczny 92-konny diesel PSA, którego zastępuje. Różnica polega na dodaniu systemu start-stop współpracującego ze skrzynią manualną, który działa sprawnie i bez opóźnień. Oszczędność paliwa: średnio 0,4 l/100 km.
Komfortowe, jak na „francuza” przystało, nie zakłóca dobregotrzymania się drogi. Zbyt silne wspomaganie kierownicy. ESP za dopłatą 1900 zł.
Różnica w (dość wysokiej) cenie w stosunku do zwykłego C3 1.6 HDi 90 wynosi zaledwie 700 zł.
Opel Corsa - Trzydrzwiowa karoseria jest mniej praktyczna, ale na tle francuskiego rywala Corsa oferuje pasażerom więcej przestrzeni na tylnej kanapie.
Choć moc jest nieco wyższa, to jednak mniejsza pojemność pogarsza dynamikę. Denerwująca jest zwłaszcza duża turbodziura przy niskich obrotach. Rozwiązania ecoFlex przynoszą oszczędności – aż 0,9 l/100 km w porównaniu ze zwykłą wersją. W teście Corsa spaliła tyle, co rywal (4,7 l/100 km).
Układ kierowniczy nie jest mistrzowski, podobnie zachowanie auta przy wyższych prędkościach. W ruchu miejskim Corsa prowadzi się bez zarzutu, a komfort okazuje się wystarczający.
Bycie „eko” w przypadku Corsy kosztuje 1200 zł.
Nasze krótkie porównanie wygrywa Citroen C3 głównie dzięki atrakcyjna stylistyce z oryginalną przednią szybą, starannemu wykończeniu, bogatemu wyposażeniu wersji Exclusive oraz oszczędnemu silnikowi i wysokiemu komfortowi jazdy.