Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Cupra Leon 300 DSG – hot w szerokim spektrum

Cupra Leon 300 DSG – hot w szerokim spektrum

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Cupra Leon nowej generacji już na pierwszy rzut oka zapewnia więcej emocji niż jego poprzednik. W parze z wyglądem idą też zaskakująco wysoka praktyczność i wygoda na co dzień. Jego 300 KM lubi zaszaleć, jak i niepozornie pracować w tle.

Cupra Leon 300 DSG (2021)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Sztywność amortyzatorów Cupry Leon można regulować nawet w 15 stopniach
  • Podczas szybkiego startu pierwsze ułamki sekundy mijają na szukaniu trakcji, dyferencjał jakby na chwilę zastygał i badał przyczepność, nim pozwoli wyrwać do przodu
  • Plamą na uniwersalności Cupry Leona jest jedynie dotykowa koncepcja obsługi: interfejs jest dość czytelny i konfigurowalny, ale sterowanie bardzo angażuje uwagę

Leon doprawiony „na ostro” wraz z nową generacją nabrał więcej seksu i polotu, nie tracąc przy tym walorów praktycznych. Występuje z szerszą niż dotąd paletą wersji napędowych (2 hybrydy plug-in, 3 benzyny, napęd na 4 koła w kombi), jednak w pierwszym teście postawiliśmy na hot hatchową klasykę: 300 KM z 2.0 turbo, co w przypadku hatchbacka oznacza też zawsze napęd na przód i DSG.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński