Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG – tanio, ale czy to będzie hit?

Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG – tanio, ale czy to będzie hit?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Ceny nowej Dacii Logan zaczynają się od 52 900 zł, a dzięki fabrycznej instalacji LPG atrakcyjnie wypadają również koszty eksploatacji. W teście sprawdzamy, czym jeszcze zaskakuje nowy sedan z Rumunii.

Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPGŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Nowy Logan jest o 10 tys. zł droższy od modelu poprzedniej generacji
  • Auto jest większe, nastąpił przyrost przestrzeni w kabinie i w bagażniku
  • Dzięki LPG samochód jest nie tylko tani w eksploatacji, ale ma lepsze osiągi

Zaczniemy od ceny, bo ona jest czynnikiem decydującym o zakupie auta tego typu. No właśnie, nam od razu nasunęło się pytanie: czy nowego Logana, którego ceny rozpoczynają się od 52 900 zł, nadal powinniśmy kwalifikować jako auto niskobudżetowe? Przypomnijmy, że koszt zakupu poprzednika w wersji 1.0 SCe/75 KM (w ofercie od 2012 r.) wynosił jeszcze na początku 2020 r. 31 900 zł (obecnie 32 900 zł), czyli aż o 21 000 (20 000) zł mniej! Renault zadecydowało, że nowy Logan będzie oferowany wyłącznie w jednej konfiguracji napędowej (1.0 TCe/100 KM z fabryczną instalacją gazową), a to oznacza, że nie możemy bezpośrednio porównywać go z bazową wersją poprzednika. Za to biorąc pod uwagę dostępność tego samego napędu 1.0 TCe 100 LPG w obu wariantach – już tak (nowy jest droższy o 10 500 zł).

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:DaciaDacia LoganLPG