Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Estetyka nade wszystko - Toyota Auris po liftingu

Estetyka nade wszystko - Toyota Auris po liftingu

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Po latach szarzyzny i brzydkich plastików Toyota Auris nareszcie odkrywa uroki estetycznego wykończenia wnętrza

Estetyka nade wszystko - Toyota Auris po liftingu
Zobacz galerię (13)
Toyota / Toyota
Estetyka nade wszystko - Toyota Auris po liftingu

Ten lifting nadszedł zaskakująco szybko. Auris 2. generacji wyjechał na nasze ulice raptem 2,5 roku temu, a już doczekał się modernizacji. Co skłoniło Toyotę do tak szybkich zmian? Paradoksalnie – sukces.

Obecna generacja Aurisa pozwoliła firmie zwiększyć udział w europejskim segmencie C do 6 proc. (w Polsce jest to najchętniej wybierany przez osoby prywatne kompakt). Toyota próbuje zatem podtrzymać dobrą passę i dopasowuje Aurisa do europejskich norm i gustów.

To pierwsze wymusiła na Toyocie Unia Europejska – wszystkie silniki spełniają teraz normę emisji spalin Euro 6. Natomiast do tego drugiego sami próbowaliśmy skłonić Toyotę od dawna. Japończycy jednak bardzo mocno się opierali przed zastosowaniem estetyczniejszych materiałów, miłych w dotyku i w eleganckich kolorach.

Dopiero koreańskie marki musiały Toyotę pod tym względem prześcignąć, żeby Japończycy zareagowali. Kokpit Aurisa został przeprojektowany – sprawia wrażenie znacznie szlachetniejszego i przyjemniej się w nim przebywa. Na środkowej konsoli dominuje teraz nowy system multimedialny z jeszcze większym niż dotychczas dotykowym ekranem (standard już od najpopularniejszej w Polsce wersji wyposażeniowej Premium).

Szkoda tylko, że ofiarą skądinąd pokojowej rewolucji padła gałka do regulacji głośności radia. Zastąpiono ją polem dotykowym, a to nie ułatwia ściszania ani podgłaśniania. Między zegarami też pojawiło się więcej koloru, bowiem od wersji Active montowany jest tu wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Logika obsługi i porządek pokazywanych informacji przypominają rozwiązania Volkswagena i to jest akurat dobra wiadomość. Odczytacie na nim wskazania komputera pokładowego, skanera znaków drogowych i ustawicie pozostałe systemy asystujące.

W nowym Aurisie można bowiem zamówić także asystenta pasa ruchu i układ unikania kolizji (sam zatrzyma lub spowolni pojazd w zależności od prędkości). W pakiecie z automatycznymi światłami drogowymi, czujnikami zmierzchu i deszczu oraz elektrycznie składanymi lusterkami kosztuje 4500 zł. Dobra oferta, choć jakość układów jest nie najlepsza: wskazania systemu rozpoznawania znaków drogowych i ograniczenia prędkości podpowiadanych przez nawigację czasem się rozmijają. A chyba nie o to chodzi w systemach asystujących...

Bardzo dobre wrażenie zrobił na nas nowy turbodoładowany silnik 1.2. Jest żwawy, cichy i oszczędny. Na tej samej trasie osiągnęliśmy 112-konnym dieslem 1.6 (zapożyczonym przez Toyotę z BMW) średni wynik spalania 6 l/100 km, natomiast 116-konny benzyniak zużył o litr więcej.

Inżynierowie Toyoty dopracowali także i tak już dobry układ kierowniczy i zawieszenie Aurisa. Efekt to jeden z najlepiej prowadzących się w swej klasie samochodów – komfortowy, a przy tym zwinny. W wersji hybrydowej technika pozostała bez zmian, obniżono za to cenę – 79 900 zł to bezkonkurencyjna oferta, którą polecamy.

Toyota Auris to nam się podoba

Poprawa jakości materiałów wykończeniowych, precyzyjne prowadzenie, komfort foteli i resorowania, bogate wyposażenie.

Toyota Auris to nam się nie podoba

Niedopracowane systemy asystujące, nieprzejrzyste menu i wygląd systemu multimedialnego, ograniczona ilość miejsca z tyłu.

Toyota Auris - nasza opinia

Auris dojrzał Japończycy przez długi czas nie mogli zrozumieć, dlaczego w Europie, mimo że docenia się tu technikę, nie chcemy zaakceptować miernego wykończenia wnętrz tych aut. Teraz Aurisem jeździ się znacznie przyjemniej, technika jest dopracowana, a ceny – atrakcyjne.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków