Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Fiat 500L po liftingu - Bo liczy się piękne wnętrze

Samochód z gatunku tych, które albo się kocha, albo omija. I lifting niewiele tu zmienił, bo choć Fiat 500L ma teraz m.in. nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz lampy do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, to jednak zachował dobrze znaną sylwetkę. Nieco dziwną, ale dla wielu właśnie z tego powodu atrakcyjną.

Zmiany widać też we wnętrzu: materiały sprawiają wrażenie szlachetniejszych i lepiej spasowanych, nowa jest kierownica (znacznie zgrabniejsza niż dotąd!), między zegarami – w miejscu pomarańczowego pikselowego wyświetlacza, pamiętającego chyba czasy... dinozaurów – pojawił się kolorowy ekran TFT. Nowy system multimedialny Uconnect obsługuje teraz Android Auto oraz Apple CarPlay (sprawdziliśmy – radzi sobie bardzo dobrze, płynnie działa i nic nie „tnie”), dostępny jest też system automatycznego hamowania przed przeszkodami.

Fiat 500L - siedzenia na wysokości

Dźwignia zmiany biegów teraz znajduje się wyżej, tylną kanapę nadal można przesuwać w przód i w tył, w zależności od tego, czypotrzebny jest większy bagażnik, czy przestrzeń pasażerska. Uwaga: drugi rząd siedzeń znajduje się wyżej niż pierwszy, co zapewnia lepszą widoczność dzieciom. Ale jeśli zamówicie wersję ze szklanym dachem i posadzicie z tyłu kogoś o wzroście ponad 180 cm, to nie zdziwcie się, gdy szybko ucieknie stamtąd ze względu na małą ilość miejsca nad głową.

Pod maską – bez zmian. Nadal dostępne są trzy benzyniaki (95-120 KM) i diesel 1.6/120 KM. Silniki są dobrze wyciszone – podczas jazdy bardziej przeszkadza szum powietrza i opon (wersja Cross – całoroczne).

Fiat 500L - w punkt

To jest super. Ceny (prawie) bez zmian.

To nie wyszło. Proporcje nadwozia nadal są nieco zachwiane.

Efekt WOW! Wersja Cross z podniesionym (o 25 mm) zawieszeniem wygląda bojowo!

Kto to kupi? Dzieciaci miłośnicy włoskich aut.

Fiat 500L - naszym zdaniem

500L nie cieszyło się wielkim wzięciem, ale teraz – po liftingu – dostajemy nowocześniejsze auto w cenie dotychczasowego modelu. Najtańsze 500L kosztuje 51 900 zł.

Silnikt.diesel R4
Pojemność1598 cm3
Moc maksymlana120 KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy320 Nm przy 1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość4240/1774/1558 mm
Pojemność bagażnika455-1480 l
Masa własnaod 1245 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h10,7 s
Prędkość maksymalna189 km/h
Średnie spalanie wg producenta4,2 l/100 km
Emisja CO2112 g/km
Cenaod 69 900 zł
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel