Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid – pół litra mniej, 5 koni więcej

Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid – pół litra mniej, 5 koni więcej

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Pod maską Focusa zelektryfikowane i technicznie zaawansowane 1.0 zastąpiło silnik 1.5/150 KM. Mocy przybyło, a emisja CO2 spadła. Sprawdziliśmy, jak jeździ kompaktowy Ford z nowym silnikiem.

Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid
  • Silnik dopiero przy 2700 obr. dostaje „kopa” i zaczyna równo ciągnąć
  • Układ start-stop działa płynnie, podobnie jak odłączanie jednego cylindra
  • Spalanie cechuje duża zmienność – na autostradzie przy takiej samej prędkości potrafi zużyć 6,6, jak i 9,0 l/100 km

Był już downsizing, rightsizing, natomiast w Fordzie obecnie nastały czasy... „mixsizingu”. Z oferty Focusa wcale nie wypada 150-konny EcoBoost 1.5 – jest nadal dostępny, ale tylko z „automatem”. Ale jeśli wolicie ręcznie zmieniać biegi, to w tej klasie mocy czeka teraz zelektryfikowany EcoBoost 1.0 o mocy 155 KM.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: