Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Ford Grand Tourneo Connect – samochód orkiestra?

Ford Grand Tourneo Connect – samochód orkiestra?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Ford Grand Tourneo Connect to nic innego jak Volkswagen Caddy Maxi, tyle że z trochę przypudrowanym nosem. Te same silniki, te same rozwiązania, ta sama polska fabryka – brzmi jak przepis na udane auto? Sprawdzimy, czy faktycznie.

Ford Grand Tourneo Connect 2.0 EcoBlue
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Grand Tourneo Connect 2.0 EcoBlue
  • Dwulitrowy diesel najlepiej pasuje do charakteru auta. Ma niezły moment obrotowy i potrafi być oszczędny
  • Grand Tourneo w wersji 7-osobowej jest dużo bardziej praktyczne i funkcjonalne niż większość crossoverów i SUV–ów razem wzięta
  • Jeśli coś przeszkadza, to głównie detale. Jest to np. często odskakująca podczas zamykania i dość ciężka tylna klapa
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Związki Forda z Polską? Nic nowego, bo z taśm montowni w Płońsku zjeżdżał przecież swego czasu Escort. Potem był to też model Ka (II), który w ramach umowy z Fiatem produkowany był w Tychach razem z "pięćsetką". Tym razem firma weszła jednak w konszachty z Volkswagenem i w ramach tzw. badge engineeringu z polskich taśm, obok technicznie bardzo zbliżonego Caddy, zjeżdża też Ford Tourneo Connect. W teście – wersja z dieslem 2.0 EcoBlue i z wydłużonym rozstawem osi (Grand).

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel