Logo

Harley-Davidson: motocykl dla konserwatystów

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Softail Delux to jeden z tych modeli Harleya-Davidsona, które zmieniają się bardzo powoli i właściwie tylko w takim stopniu, jakiego wymagają nowe przepisy. Osiągnięcia techniki, takie jak wtrysk paliwa czy ABS, starannie ukryto, by nie psuły klasycznego wizerunku.

Obecność elektroniki zdradza zbliżeniowy kluczyk i subtelny wyświetlacz pod tarczą analogowego prędkościomierza, na którym oprócz wskazań drogomierza widać obroty silnika i aktualny bieg. Jednostka to nadal wolnoobrotowa, chłodzona powietrzem V2 (Twin Cam 96B) o mocy 76 KM – niewiele, biorąc pod uwagę pojemność 1584 cm3 i masę własną 313 kg, ale wystarczy do tego, by poruszać się dynamicznie do prędkości 120 km/h.

Stateczny charakter tego modelu powoduje, że po prostu nie chce się szybciej jechać. Jednak żeby docenić Softaila Deluxe, trzeba wczuć się w klimat cruiserów.

Tylko wtedybardzo głośne i wymagające użycia dużej siły przełączanie biegów będzie miało swój urok. Szkoda tylko, że silnik motocykla opuszczającego fabrykę nie wydaje już tak imponującego gangu jak jeszcze kilka lat temu – to efekt coraz bardziej surowych norm emisji spalin.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe motocykl
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu