Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda Civic – powrót do tradycji

Honda Civic – powrót do tradycji

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Nowa Honda Civic zrywa z konstrukcją poprzednika, ale wciąż nawiązuje do chlubnych tradycji Hondy – gwarantuje przyjemność z prowadzenia i chroni pasażerów, a jednocześnie zapewnia ujmującą otoczkę komfortu

Honda Civic
Zobacz galerię (12)
Honda
Honda Civic

Dwie najważniejsze zmiany, jakie wnosi nowa Honda Civic, wiążą się z płytą podłogową i silnikami. Kompaktowa Honda Civic nie będzie już miała w ofercie jednostek wolnossących, firma zrezygnowała też z niekonwencjonalnej konstrukcji ze zbiornikiem paliwa umieszczonym pod przednimi fotelami.

W schodzącym modelu dzięki takiemu rozwiązaniu, połączonemu z belką skrętną na tylnej osi, udało się obniżyć podłogę bagażnika i wygospodarować dodatkowe schowki pod kanapą. Niestety, w konsekwencji tego za wysoko jak na Hondę zamocowano przednie fotele.

Teraz Honda Civic nawiązuje do chlubnych lat swojej historii, przeniesiono w nim zbiornik paliwa pod tylne fotele i powrócono do wielowahaczowego zawieszenia, z którego kiedyś słynęła japońska marka. Nie ukrywamy, że z sentymentem wspominamy sunące po drogach niczym płaszczki po dnie oceanu stare Hondy Civic, Accord czy Prelude. Najnowsza generacja nie jest aż tak niska, jak przodkowie, ale cała sylwetka sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej sportowej niż w poprzedniku. Nowy Civic jest niższy o 2 cm, ale szerszy o 3 cm i dłuższy aż o 13 cm.

Honda Civic
Honda CivicHonda

Największą różnicę można odczuć za kierownicą. Fotel został obniżony aż o 3,5 cm. silniki tylko z turbo Pozycja za kierownicą jest znakomita, a i na widoczność, przynajmniej do przodu, nie można narzekać. Kiedy cofamy, nie jest tak kolorowo, ale do tego właściciele Civiców mieli już czas przywyknąć.

Honda Civic - silniki tylko z turbo

Chętni na nową Hondę muszą się za to przyzwyczaić do turbodoładowanych silników. Można wybierać pomiędzy benzyniakami, 3-cylindrowym 1,0 l (129 KM) lub 4-cylindrowym 1,5 l (182 KM) a lekko zmodyfikowanym dieslem 1.6 o mocy 120 KM – wszystkie z turbosprężarkami.

Mieliśmy okazję uczestniczyć w przedpremierowej prezentacji, na której udostępniono nam auto z jednostką 1.5 VTEC TURBO jedynie na półgodzinną przejażdżkę. Ale tyle wystarczyło, żeby wyrobić sobie dobre zdanie o nowym Civicu. Turbodoładowany silnik świetnie nadaje się do codziennej jazdy. Pracuje cicho, a moment obrotowy 240 Nm jest dostępny już od 1900 obr./min. Dzięki zmiennym fazom rozrządu motor kręci się bez oporów do czerwonego pola.

Honda Civic
Honda CivicHonda

Zmiany w płycie podłogowej i zawieszeniu poprawiły wrażenia z jazdy. Civic jest stabilny na autostradzie i uwielbia kręte drogi. Elektryczny układ kierowniczy pracuje z przyjemną lekkością i precyzyjnie naprowadza auto na cel. Mocowanie zawieszenia z olejowymi tulejami oddziela od nieprzyjemnych wibracji, ale mimo to Honda nawet w podbramkowych sytuacjach zachowuje się bardzo przewidywalnie.

Honda Civic – dane techniczne

Silnikt.benz./R3/12t.benz./R4/16diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3)1597
Moc maksymalna (KM/obr./min)129/5500182/5500120/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)200/1700-1500240/1900-5000300/2000
Napędna przódna przódna przód
Skrzynia biegówręczna 6b lub CVTręczna 6b lub CVTręczna 6b lub aut.
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)bd.ok. 8,0bd.
Długość (mm)449544954495
Szerokość (mm)180018001800
Wysokość (mm)142114211421
Rozstaw osi (mm)270027002700
Pojemność bagażnika478 l478 l478 l

Honda Civic – nasza opinia

Konstruktorom Hondy udało się jednocześnie wyraźnie poprawić komfort i dodać sportowego ducha do wrażeń zza kierownicy. Cieszy nas to, że Civic wraca do sportowych korzeni.

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków