Zmiany najłatwiej dostrzec w przedniej partii samochodu. Reflektory w zmienionym kształcie bardziej harmonijnie łączą się z nowym wlotem powietrza. Zmienił się również zderzak, którego poziome linie optycznie poszerzają nadwozie. Dyskretne zmiany zaszły również z tyłu. Światła zespolone są teraz wykonane w technice LED.
Poprawek doczekało się wnętrze, deska rozdzielcza została przeprojektowana. Dominującym akcentem jest chromowana listwa biegnąca przez całą szerokość kokpitu samochodu. Poprawiono także jakość materiałów wykończeniowych, zwiększono ilość materiałów tłumiących w desce rozdzielczej i słupkach nadwozia. Dywaniki podłogowe są teraz grubsze, a podwójne uszczelki pozwalają na swobodną rozmowę bez podnoszenia głosu nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.
Tylną, dzieloną w proporcji 60/40, kanapę CR-V wyposażono w system składania oparcia przy użyciu jednej dźwigni. Bagażnik ma pojemność 589 l, a po złożeniu kanapy rośnie ona do 1648 l przy wyposażeniu w pełnowymiarowe koło zapasowe lub 1669 l, gdy pod podłogę schowamy dojazdówkę.
Honda przewiduje, że 60 proc. kupujących będzie wybierało CR-V z silnikiem Diesla. To dla nich przygotowano nowy czterocylindrowy motor i-DTEC 1.6 o mocy 160 KM i momencie 350 Nm, który zastąpi diesla o poj. 2,2 l. Wraz z nowym silnikiem w CR-V debiutuje dziewięciobiegowy automat, który zastąpił dotychczas stosowaną pięciobiegową przekładnię automatyczną.
Nowy silnik pozytywnie wpłynął na poprawę dynamiki samochodu. Dzięki dwóm turbinom łatwo korzystać z jego momentu obrotowego. Producent podaje, że maksimum z 350 Nm momentu jest dostępne przy 2000 obr./min. Praktyka potwierdza te deklaracje. Wtedy silnik ma najwięcej werwy i chęci do współpracy.
Motor może być sprzężony z klasyczną 6-biegową skrzynią mechaniczną lub nowym 9-stopniowym automatem. Tę drugą opcję można polecić osobom lubiącym spokojną, bezstresową jazdę. Przekładnia pracuje płynnie i bez zwłoki. Ostatni bieg ma bardzo długie przełożenie, które pozwala zmniejszać zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych, automat bowiem wybiera je już przy poruszaniu się z prędkością ok. 120 km/h.
W odnowionym CR-V zwiększono rozstaw kół. Ta zmiana poprawiła stabilność podczas jazdy na wprost i precyzję prowadzenia w zakrętach. Na zmniejszenie tendencji do podsterowności wpłynęło również bardziej równomierne rozłożenie mas pomiędzy przód i tył samochodu.
Ceny aut z silnikiem Diesla zaczynają się od 110 600 zł za wersję 2WD Comfort.
Galeria zdjęć
Zmiany najłatwiej dostrzec w przedniej partii samochodu. Reflektory w zmienionym kształcie bardziej harmonijnie łączą się z nowym wlotem powietrza.
W odnowionym CR-V zwiększono rozstaw kół. Ta zmiana poprawiła stabilność podczas jazdy na wprost i precyzję prowadzenia w zakrętach.
Nadwozie ma długość 460,5 cm, a rozstaw osi to 263 cm.
Bagażnik ma pojemność 589 l, a po złożeniu kanapy rośnie ona do 1648 l przy wyposażeniu w pełnowymiarowe koło zapasowe lub 1669 l, gdy pod podłogę schowamy dojazdówkę.
Nowe reflektory główne dostały obwódki z LED-owymi światłami do jazdy dziennej.
Światła zespolone są teraz wykonane w technice LED.
Deskę rozdzielczą wykończono miękkimi tworzywami. W jej centralnym miejscu jest 7-calowy ekran dotykowy.
Aplikacja „Aha” pozwala korzystać z audiobooków, mediów społecznościowych i lokalnych informacji, np. prognozy pogody.
System Honda Connect zapewnia dostęp do aplikacji muzycznych, informacji i internetu, a Bluetooth – łączność ze smartfonami.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 jest mocniejszy, lżejszy, spala średnio mniej paliwa i emituje mniej spalin niż większy poprzednik 2.2.