Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda odpala hybrydową rakietę - wielki powrót Hondy NSX

Honda odpala hybrydową rakietę - wielki powrót Hondy NSX

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Honda NSX wreszcie powraca! Do napędu auta posłużą trzy silniki elektryczne oraz podwójnie doładowana benzynowa jednostka V6. Łączna moc systemu hybrydowego w japońskim samochodzie wynosi 573 KM

Honda odpala hybrydową rakietę - wielki powrót Hondy NSX
Zobacz galerię (10)
Archiwum / Auto Bild
Honda odpala hybrydową rakietę - wielki powrót Hondy NSX

Po wielu latach, licznych zapowiedziach i pokazach coraz to nowszych wersji konceptu wygląda na to, że Honda rzeczywiście zakończyła prace nad nowym NSX-em i auto wkrótce trafi do sprzedaży. Tak jak samochód sprzed lat, także nowa generacja ma charakterystyczny klinowaty kształt.

Pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem otrzymał napęd na obie osie – dwie jednostki elektryczne napędzają przednie koła, podczas gdy wspomagany kolejnym „elektrykiem” motor 3.5 V6 biturbo odpowiada za napęd tylnej osi.

Pierwsze wrażenie: coś się tu nie zgadza. Siedzimy w jednoznacznie sportowym aucie – tak nam mówią przynajmniej ręce, oczy i wbity w sportowy fotel tyłek. A uszy? Napędzający NSX-a motor biturbo V6 pozostaje uśpiony, gdy wyjeżdżamy z alejki serwisowej na tor.

W trybie Quiet NSX potrafi pokonać do kilometra wyłącznie na napędzie elektrycznym. Odpowiednio delikatne wciskanie gazu pozwala rozpędzić się nawet do 90 km/h bez pomocy jednostki spalinowej. Jeśli jednak w tym trybie okaże się, że potrzebna jest dodatkowa energia, odpali się motor benzynowy, choć będzie pracował tylko do 4 tys. obr.

Przekręcamy pokrętło wyboru trybu jazdy i silnik V6 chodzi cały czas i czasem przekracza wspomnianą wcześniej granicę. W trybie sportowym hybrydowy wyścigowiec Hondy pozwala grzecznie sobą dyrygować i pozostaje nieco wycofany aż do momentu aktywacji przez kierowcę trybu Sport+.

Silnik 3.5 V6 zaczyna prychać, pedał gazu staje się znacznie wrażliwszy, a układ kierowniczy – bardziej bezpośredni. Dzięki wspomaganiu momentu obrotowego przez silniki elektryczne NSX zaczyna być bardzo spontaniczny i podczas jazdy nie czujemy jego masy (1725 kg). Warto zauważyć także płynność zmiany przełożeń skrzyni przy pełnym obciążeniu samochodu – to również zasługa elektrycznego wspomagania, które bez przerwy dostarcza napęd na przednie koła.

Honda NSX znajdzie się w sprzedaży w USA na początku 2016 r. Auto będzie kosztować 163 000 dolarów. W przyszłym roku samochód ma trafić także do Europy.

Honda NSX - naszym zdaniem

Koncepcyjny NSX był stałym elementem na stoiskach Hondy na targach motoryzacyjnych całego świata. Dobrze, że auto jest już gotowe. Samochód ma swój charakter – brakowało nam go od ponad 13 lat.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków