Dzięki systemowi start-stop oraz oponom o niskim oporze toczenia ekologiczne i30 spala o 0,6 litra benzyny mniej na 100 km niż zwykła wersja. Nie ma jednak nic za darmo: za start-stop trzeba dopłacić 1,3 tys. zł, a za specjalne opony – 200 zł. Ten wydatek zwróci się mniej więcej po 3 latach eksploatacji auta i przejechaniu ok. 60 tys. km.
Testowana wersja z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 126 KM to najsilniejsza odmiana oferowana na polskim rynku. W 10,8 s do „setki” to akceptowalny wynik, pokazuje jednak, że i30 sportowcem nie jest.
System start-stop wymaga przyzwyczajenia (po zatrzymaniu auta nawet lekkie dotknięcie pedału sprzęgła uruchamia silnik), komfort jazdy jest niezły, fotele wygodne i dobrze wyprofilowane, a widoczność we wszystkich kierunkach – nieograniczona. Wnętrze stylistyką nawiązuje bardziej do aut europejskich niż azjatyckich.
Podświetlone na niebiesko zegary nie męczą wzroku.Przydatny okazuje się wskaźnik optymalnej zmiany biegów.
Odpowiednik Blue Driveto wersja Style wyposażona w wiele dodatków z zakresu bezpieczeństwa (m.in. 6 airbagów i ESP) oraz komfortu.