Przedni zderzak, nakładki na progach i nowa listwa przy grillu – oto lista zewnętrznych modyfikacji i30. Krótka? No cóż, skoro auto dobrze się sprzedaje, po co niepotrzebnie wydawać pieniądze?
Nowościami we wnętrzu zmodyfikowanego i30 są: wskaźnik optymalnego momentu zmiany przełożenia oraz nowa rękojeść dźwigni biegów i pokrętło regulacji kąta nachylenia oparcia przednich foteli. Poza tym wszystko zostało po staremu, czyli bez fajerwerków, za to przejrzyście i funkcjonalnie urządzone. Na desce rozdzielczej miękkie tworzywa przeplatają się z twardymi, ale całość wygląda dobrze. Gdyby jeszcze przyciemnianie zestawu wskaźników działało też na środkowy panel sterowania radiem i klimatyzacją... Za to duży plus za superwyraźny i po prostu ładny zestaw zegarów.
Turbodiesel 1.6 CRDi to konstrukcja własna Koreańczyków i trzeba przyznać, że dość udana. Motor nie jest ani głośniejszy, ani bardziej paliwożerny od europejskiej konkurencji. Do napędu kompaktowego auta ważącego blisko 1300 kg 115 koni w zupełności wystarczy, a wpływ na umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo ma z pewnością 6-biegowa skrzynia i wspomniany wcześniej wskaźnik informujący kierowcę o optymalnym momencie zmiany przełożenia. Silnik spełnia oczywiścię normę Euro V.
Sprężyste zawieszenie daje poczucie bezpieczeństwa na nawierzchniach dobrej jakości. Trochę gorzej sprawdza się na słabszych drogach, ale przynajmniej do wnętrza nie docierają żadne odgłosy jego pracy. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a wspomaganie – dobrze dozowane. Testowana wersja nie może być wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy ESP (jest on dostępny od kolejnego standardu wyposażeniowego Style).
W stosunku do modelu sprzed liftingu auto jest ok. 1 tys. zł droższe. I choć produkcja samochodu odbywa się już w Europie (Czechy), to Hyundai nie zdecydował się na wprowadzenie do cennika opcji, lecz pozostawił gotowe, niemodyfikowalne wersje wyposażeniowe. Na tle bezpośredniej konkurencji (Kia cee’d) i30 jest o kilka tysięcy zł droższe. W teście zderzeniowym Euro NCAP z 2008 roku i30 uzyskało maksymalną, 5-gwiazdkową notę.