- Hyundai Nexo niestety nie będzie oferowany w Polsce, ponieważ brakuje u nas punktów tankowania wodoru
- Auto ma elektryczny silnik o mocy 163 KM i momencie obrotowym o wartości 395 Nm
- Według normy WLTP zasięg samochodu wynosi 666 km
Hyundai poszedł oczywiście zgodnie z modą i zasilane wodorem Nexo jest SUV-em. Zresztą wybór takiego nadwozia to nie tylko kwestia mody, lecz także praktyczności. W przypadku wysokiej karoserii łatwiejsze jest umieszczenie zbiorników – znalazły się one pod podłogą. Efekt? Hyundai Nexo pod względem funkcjonalności wnętrza jest taki sam, jak każdy inny SUV tej wielkości. To oznacza dobrą przestrzeń w obu rzędach siedzeń oraz bagażnik, którego objętość wystarczy na rodzinne, wakacyjne wyjazdy. Jego pojemność wynosi 461 l. Poza tym pomimo zamontowania pod podwoziem butli na wodór udało się jeszcze pod podłogą wygospodarować przestrzeń na mniejsze przedmioty.
Stylistyka deski rozdzielczej również podąża za modą. Przed prowadzącym rozciąga się duży dotykowy ekran, który płynnie przechodzi w elektroniczne wskaźniki. Jedyne, co wyróżnia kokpit Nexo od innych samochodów, to tunel pomiędzy fotelami. To typowy przykład guzikologii stosowanej. Na szerokim panelu umieszczono mnóstwo przycisków do obsługi urządzeń pokładowych. Trzeba się przyzwyczaić do tego rozwiązania, ale z drugiej strony może się to podobać kierowcom, którzy narzekają na powszechne dotykowe ekrany. Dla wielu z nich wyświetlacze działają z opóźnieniem i uniemożliwiają precyzyjne trafienie w konkretną ikonkę podczas prowadzenia pojazdu.
Hyundai Nexo cieszy dobrą dynamiką
Kilkanaście lat temu samochody napędzane wodorem były ciężkie, przez co słabo się prowadziły i miały przeciętną, wręcz słabą dynamikę. Zapomnijcie o tym. Hyundai Nexo napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM i momencie obrotowym 395 Nm to samochód, w którym poczujecie się jak w modelu z tradycyjnym spalinowym napędem. Wciskasz mocno pedał gazu, a samochód sprawnie napędza się i już po 9,2 s na liczniku mamy setkę. Maksymalnie można pędzić 179 km/h.
Hyundai Nexo z wodorowym napędem wydaje się złotym środkiem. W porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi czy dieslami jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Z kolei w zestawieniu z typowymi, elektrycznymi pojazdami notuje przewagę w postaci lepszego zasięgu (według normy WLTP jest to 666 km) oraz szybkości tankowania. Wystarczy ok. 5 min i mamy w pełni zatankowane zbiorniki.
Podróżując Nexo, doceniliśmy dodatkowo cichą jazdę. Wzrost prędkości nie kończy się donośniejszą pracą jednostki napędowej. Wzmagają się jedynie odgłosy toczenia, ale to jest akurat typowe dla wszystkich aut niezależnie od rodzaju napędu.
Powody do zadowolenia będą mieli również kierowcy, którzy preferują komfortowe podróżowanie. Zawieszenie zestrojono w taki sposób, żeby pasażerowie nie odczuwali momentu pokonywania nierówności.
Hyundai Nexo nie jest samochodem dla miłośników dynamicznego pokonywania serpentyn. Wprawdzie nadwozie nie przechyla się na nich nadmiernie, ale na ciaśniejszych nawrotach odczuwa się sporą masę auta. Poza tym szaleństwom na krętych drogach przeszkadza niezbyt bezpośredni układ kierowniczy. Wszystkie te cechy powodują, że Hyundai Nexo to raczej samochód dla ludzi, którzy preferują stateczny styl podróżowania.
Hyundai Nexo – nasza opinia
Czy kupiłbym Nexo, gdyby było oferowane w Polsce? Jeżeli cena byłaby korzystna, to tak. Jeździ jak każdy inny SUV, jest praktyczne, a do tego ma efektowną stylistykę. Niestety, obecnie brak stacji tankowania wodoru uniemożliwia wprowadzenie pojazdu do sprzedaży w Polsce.