Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździłem nową Skodą Superb liftback. Mogłem poczuć się jak Bond

Jeździłem nową Skodą Superb liftback. Mogłem poczuć się jak Bond

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat

Skoda nie wychodzi z uderzenia i proponuje kolejną odmianę flagowego modelu Superb. Po wersji Combi, zaprezentowanej w marcu br., teraz czeska marka pokazała liftbacka. Podczas pierwszych jazd nowym modelem mogłem się przez chwilę poczuć jak… agent 007, czyli James Bond, ponieważ na miejsce prezentacji wybrano hotel Pupp w Karlowych Varach – ten sam, gdzie kręcono sceny filmu "Casino Rayale".

Skoda Superb liftback – pierwsza jazdaAuto Świat

Nowy Superb w odmianie liftback w pełni zasługuje na przymiotnik nowy – nie tylko z powodu zmienionego na sześciokątny grilla, lecz także z powodu wprowadzenia wielu nowych rozwiązań, w tym m.in. silnika 1.5 TSI z tzw. miękką hybrydą (mild hybryd). Właśnie taką wersję wybrałem do jazd testowych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowa Skoda Superb – zmiany w środku i nowy silnik

Oprócz zmienionego przodu, w środku nowego Superba zaskakuje zmieniona deska rozdzielcza z dużym 13-calowym wyświetlaczem oraz dźwignia zmiany biegów umieszczona przy kierownicy.

Na panelu środkowym mamy tylko trzy pokrętła – dwa skrajne służą do ustawiania temperatury wnętrza oraz ogrzewania i wentylacji foteli. Środkowe ma kilka funkcji: regulacja głośności, siła i kierunki nawiewu, regulacja klimatyzacji, wybór trybu jazdy. Odpowiednią funkcję wybieramy, naciskając pokrętło – wówczas na malutkim wyświetlaczu pokrętła pojawia się odpowiednia ikona. Obsługa jest łatwa i co najważniejsze – bezpieczna, obsługa pokręteł nie wymaga odrywania wzroku od sytuacji przed autem.

Skoda Superb liftback
Skoda Superb liftbackŻródło: Auto Świat

Nowa Skoda Superb i 7-biegowa skrzynia DSG

Skrzynia biegów – automatyczna 7-stopniowa DSG. Taką samą mają inne wersje silnikowe i wyposażeniowe. W przyszłości, gdy pojawi się wersja hybrydowa 1.5 TSI iV o mocy 204 KM jako jedyna będzie miała skrzynię 6-biegową DSG.

Testowana wersja z miękką hybrydą 150 KM okazała się wystarczająco mocna, aby sprawnie przyspieszać i poruszać się na autostradzie. Na plus trzeba zaliczyć także bardzo dobre wyciszenie wnętrza – odgłosy silnika są minimalne, nawet przy wyższych obrotach, a przy szybkiej jeździe autostradowej do wnętrza dochodzą tylko odgłosy toczących się kół. Szum powietrza jest również minimalny – to zasługa dopracowanej aerodynamiki nadwozia Superba liftback oraz niskiego współczynnika Cd (zaledwie 0,23).

Testowana wersja wyposażona była w adaptacyjny system zawieszenia DCC plus, który zapewnia lepsze tłumienie nierówności dzięki dwóm zaworom przy amortyzatorach (opcja dla wersji Selection i wyższych oraz standard w wersji L&K). Na nierównościach drogi praca zawieszenia z DCC plus nie była uciążliwa ani specjalnie głośna, ale osoby, które testowały inne egzemplarze auta, zwracały uwagę, że zawieszenie "tłucze". Być może dotyczyło to egzemplarzy przedprodukcyjnych?

Skoda Superb liftback
Skoda Superb liftbackŻródło: Auto Świat

Nowa Skoda Superb – kilkanaście systemów wspomagających

Na pochwałę w nowym Superbie zasługuje system nagłośnienia z systemem głośników o mocy 725 W oraz głośnikiem centralnym w desce rozdzielczej i subwooferem w bagażniku. Sterowanie systemem audio, podobnie jak nawigacją i innymi funkcjami jest łatwe, intuicyjne. Poza tym kierowca nowego Superba ma do dyspozycji kilkanaście systemów wspomagających jazdę i zapewniających większe bezpieczeństwo. Jest tu m.in. system ostrzegający kierowcę o rowerzystach i pieszych na skrzyżowaniach. System Side Assist wykrywa pojazdy zbliżające się z odległości do 90 metrów i ostrzega przed niebezpieczną zmianą pasa ruchu, a funkcja Exit Warning informuje – przed otwarciem drzwi – o ruchu zbliżającego się z tyłu samochodu. Obejmuje zasięg 35 metrów i kąt 120 stopni.

Wnętrze nowego Superba jest wystarczająco przestronne, aby pomieścić nawet bardzo wysokich pasażerów. W Superbie 4. generacji długość auta została zwiększona o 43 mm, a wysokość o 12 mm. Nie są to wartości, jakie od razu zauważymy, ale na brak miejsca nikt nie powinien narzekać. Podobnie jak na bagażnik – jego pojemność zwiększono o 20 l do 645 l. Klapa bagażnika podnosi się wraz z tylną szybą, co znakomicie ułatwia wkładanie i wyjmowanie bagaży. Można je dodatkowo umocować specjalnymi listwami cargo i uchwytami.

Nowa Skoda Superb — ile kosztuje?

Obecnie oferowane są cztery wersje:

  • 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM w cenie od 149 900 zł (wersja Essence);
  • 2.0 TSI 4x4 o mocy 265 KM w cenie od 201 900 zł (wersja Selection);
  • 2.0 TDI o mocy 150 KM w cenę od 166 950 zł (wersja Essence);
  • 2.0 TDI 4x4 o mocy 193 KM w cenie od 183 950 zł (wersja Essence). 

Wersje topowe, czyli Laurin&Klement, kosztują odpowiednio: 198 850 zł, 231 900 zł, 215 900 zł i 232 900 zł.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków