Do wyborutylko dwa silniki– benzyna lub diesel, oba o pojemności 1.6 i mocy 126 KM. Zawieszenie zoptymalizowano pod kątem jazdy w mieście.W takich warunkach nawet nieskomplikowana belka skrętna z tyłu zapewnia wystarczającą stabilność, a jej zwarta konstrukcja umożliwia powiększenie bagażnika. Z kolei elektryczne wspomaganie kierownicy ma zapewnić możliwość komfortowego parkowania jedną ręką. Średnica zawracania tego ponadczterometrowego auta to zaledwie 10,5 m.Mimo tych niewątpliwych atutów Soul nie będzie zabiegał o klientów kierujących się prostym rachunkiem ekonomicznym. Projektanci Kii postawili nacisk na to, by ich auto trafiło do ludzi, którzy na co dzień posługują się słowem „cool”. Najlepszym dowodem jest znajdujące się w standardowym wyposażeniu radio z CD z możliwością podłączenia odtwarzacza MP3 (przez USB) lub iPoda. Za dopłatą system dźwiękowy będzie można wyposażyć w niespotykaną dotąd funkcję SSML, czyli „sterowanie podświetleniem w zależności od stylu muzyki”. Jak to wygląda w praktyce? Zależnie od woli kierowcy podświetlenie radia może pulsować zgodnie z rytmem muzyki lub regularnie co dwie sekundy zmieniać swoje natężenie. Pierwsze egzemplarze demonstracyjne Kii Soul pojawią się w polskich autosalonach na początku przyszłego roku, sprzedaż powinna się rozpocząć w drugiej połowie lutego. Cena jeszcze nie została ustalona, ale benzynowy Soul 1.6 ma być wyceniany poniżej kompaktowego cee’da z silnikiem 1.4 (od 44,4 tys. zł).
Kia Soul - Crossover dla młodych duchem
Jeśli potrafisz bez skrzywienia się wypić zieloną herbatę z mlekiem (Green Tea Latte – nazwa jednego z oferowanych kolorów lakieru), to Kia Soul będzie dla ciebie wymarzonym samochodem. Umówmy się jednak, że większość nabywców tego auta wybierze je raczej z powodu połączenia niebanalnej sylwetki z ponadprzeciętną funkcjonalnością. Gatunek „urban crossover”,do którego należy Kia Soul, to wciąż rzadkość na naszych ulicach. Polscy klienci wolą kupićsprawdzone od pokoleń auta miejskie, choć te poza niską ceną niczym nie porywają. Soul w takich warunkach sprytnie godzi innowacyjne linie karoserii z przyzwyczajeniami nabywców. Na pierwszy rzut oka wygląd nowej Kii może spowodować uniesienie brwi, ale już po chwili dostrzegamy podobieństwo linii okien do zastosowanej w Skodzie Fabii drugiej generacji, która w Polsce sprzedaje się doskonale. Tyle że Soul dzięki rozstawowi osi większemu o 9 cm i poprowadzonemu o 11 cm wyżej dachowizapewnia więcej miejsca w środku, wielkością bagażnika (340 l) może śmiało konkurować z samochodami kompaktowymi, a pod maską ma więcej koni niż nawet topowe wersje miejskiej Skody.