Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus IS po liftingu – to tylko ewolucja

Lexus IS po liftingu – to tylko ewolucja

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki

Lexus IS przeszedł właśnie kurację odmładzającą. Zmiany są minimalne, ale szczerze mówiąc, akurat ten model od początku wyglądał tak dobrze, że żadnych istotnych udoskonaleń nie potrzebował

Lexus IS
Zobacz galerię (11)
Lexus / Lexus
Lexus IS

Już w momencie prezentacji Lexus IS wzbudził sensację: model produkcyjny był taki sam, jak śmiało zaprojektowany koncept. To ważny atut Lexusa i to się nie zmieniło. W wyglądzie IS-a wprowadzono bowiem tylko drobne korekty – dodano ledowe reflektory, zmodyfikowano wzór grilla i wygląd zderzaków.

Również we wnętrzu zmiany są minimalne. Twarde plastiki na środkowej konsoli zastąpiono lepszymi oraz dołożono efektowne przeszycia na skórzanych obiciach, co sprawia korzystne wrażenie i tuszuje drobne uchybienia. Inny drobiazg to poprawione uchwyty na kubki – w powiększonym schowku można zmieścić smartfona.

Kolejna nowość to opcjonalny 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego (standard to 7 cali), który idzie w parze ze sterownikiem Remote Touch. Ten działa teraz płynniej i bardziej przewidywalnie. Szkoda tylko, że grafika systemu multimedialnego nadal trąci myszką i przywodzi na myśl interfejs starych konsol do gier. Za to poprawiono brzmienie zestawu audio, firmowanego przez Pioneera, ponadto ma on teraz aż dziesięć głośników.

Najważniejsze są jednak zmiany w zawieszeniu, dzięki którym Lexus IS okazuje się lepszy w prowadzeniu. Jazda nim daje większą satysfakcję kierowcom lubiącym sportowe doznania. W zawieszeniu zastosowano m.in. więcej elementów z aluminium i wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu udało się zmniejszyć nieresorowaną masę, a zwiększyć jednocześnie sztywność konstrukcji.

Poprawiono też parametry sprężyn i amortyzatorów. Zmiany na korzyść są rzeczywiście wyczuwalne. Lexusa prowadzi się bardziej przewidywalnie i stabilniej, tym bardziej że poprawiono też ustawienia wspomagania kierownicy.

Lexusus IS – już można zamawiać

Za to nie wprowadzono żadnych modyfikacji w silnikach. Nadal do wyboru są wersje 200t (z benzyniakiem o mocy 245 KM) i hybrydowa 300h (o łącznej mocy 223 KM). Tą pierwszą naszym zdaniem jeździ się przyjemniej i bardziej dynamicznie, ale druga jest oszczędniejsza i lepiej sprawdza się w mieście. Mamy więc wybór.

Lexus IS 300h – dane techniczne

Silnik benz. R4 + elektr.
Pojemność (ccm)2494
Moc (KM przy obr./min)181 przy 6000
Moc układu (KM)223
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)221 przy 4200
Napęd/skrzynia biegówna tył/e-CVT
Dł./szer./wys.4680/1810/1430
Poj. bagażnika (l)450
Masa własna (kg)1620
Średnica zawracania (m)11,6
Prędkość maks. (km/h)200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,3
Spalanie (l/100 km)4,3
Emisja CO2 (g/km)97
Cena (zł)164 900

Lexus IS – naszym zdaniem

Jeśli ktoś chce mieć coś innego niż niemiecka limuzyna, to Lexus jest dobrym wyborem. W ofercie nie ma diesla, ale zastępuje go hybryda.

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków