Logo

Lexus IS po liftingu – to tylko ewolucja

Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki

Już w momencie prezentacji Lexus IS wzbudził sensację: model produkcyjny był taki sam, jak śmiało zaprojektowany koncept. To ważny atut Lexusa i to się nie zmieniło. W wyglądzie IS-a wprowadzono bowiem tylko drobne korekty – dodano ledowe reflektory, zmodyfikowano wzór grilla i wygląd zderzaków.

Również we wnętrzu zmiany są minimalne. Twarde plastiki na środkowej konsoli zastąpiono lepszymi oraz dołożono efektowne przeszycia na skórzanych obiciach, co sprawia korzystne wrażenie i tuszuje drobne uchybienia. Inny drobiazg to poprawione uchwyty na kubki – w powiększonym schowku można zmieścić smartfona.

Kolejna nowość to opcjonalny 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego (standard to 7 cali), który idzie w parze ze sterownikiem Remote Touch. Ten działa teraz płynniej i bardziej przewidywalnie. Szkoda tylko, że grafika systemu multimedialnego nadal trąci myszką i przywodzi na myśl interfejs starych konsol do gier. Za to poprawiono brzmienie zestawu audio, firmowanego przez Pioneera, ponadto ma on teraz aż dziesięć głośników.

Najważniejsze są jednak zmiany w zawieszeniu, dzięki którym Lexus IS okazuje się lepszy w prowadzeniu. Jazda nim daje większą satysfakcję kierowcom lubiącym sportowe doznania. W zawieszeniu zastosowano m.in. więcej elementów z aluminium i wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu udało się zmniejszyć nieresorowaną masę, a zwiększyć jednocześnie sztywność konstrukcji.

Poprawiono też parametry sprężyn i amortyzatorów. Zmiany na korzyść są rzeczywiście wyczuwalne. Lexusa prowadzi się bardziej przewidywalnie i stabilniej, tym bardziej że poprawiono też ustawienia wspomagania kierownicy.

Lexusus IS – już można zamawiać

Za to nie wprowadzono żadnych modyfikacji w silnikach. Nadal do wyboru są wersje 200t (z benzyniakiem o mocy 245 KM) i hybrydowa 300h (o łącznej mocy 223 KM). Tą pierwszą naszym zdaniem jeździ się przyjemniej i bardziej dynamicznie, ale druga jest oszczędniejsza i lepiej sprawdza się w mieście. Mamy więc wybór.

Lexus IS 300h – dane techniczne

Silnik benz. R4 + elektr.
Pojemność (ccm)2494
Moc (KM przy obr./min)181 przy 6000
Moc układu (KM)223
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)221 przy 4200
Napęd/skrzynia biegówna tył/e-CVT
Dł./szer./wys.4680/1810/1430
Poj. bagażnika (l)450
Masa własna (kg)1620
Średnica zawracania (m)11,6
Prędkość maks. (km/h)200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,3
Spalanie (l/100 km)4,3
Emisja CO2 (g/km)97
Cena (zł)164 900

Lexus IS – naszym zdaniem

Jeśli ktoś chce mieć coś innego niż niemiecka limuzyna, to Lexus jest dobrym wyborem. W ofercie nie ma diesla, ale zastępuje go hybryda.

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu