Już w momencie prezentacji Lexus IS wzbudził sensację: model produkcyjny był taki sam, jak śmiało zaprojektowany koncept. To ważny atut Lexusa i to się nie zmieniło. W wyglądzie IS-a wprowadzono bowiem tylko drobne korekty – dodano ledowe reflektory, zmodyfikowano wzór grilla i wygląd zderzaków.
Również we wnętrzu zmiany są minimalne. Twarde plastiki na środkowej konsoli zastąpiono lepszymi oraz dołożono efektowne przeszycia na skórzanych obiciach, co sprawia korzystne wrażenie i tuszuje drobne uchybienia. Inny drobiazg to poprawione uchwyty na kubki – w powiększonym schowku można zmieścić smartfona.
Kolejna nowość to opcjonalny 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego (standard to 7 cali), który idzie w parze ze sterownikiem Remote Touch. Ten działa teraz płynniej i bardziej przewidywalnie. Szkoda tylko, że grafika systemu multimedialnego nadal trąci myszką i przywodzi na myśl interfejs starych konsol do gier. Za to poprawiono brzmienie zestawu audio, firmowanego przez Pioneera, ponadto ma on teraz aż dziesięć głośników.
Najważniejsze są jednak zmiany w zawieszeniu, dzięki którym Lexus IS okazuje się lepszy w prowadzeniu. Jazda nim daje większą satysfakcję kierowcom lubiącym sportowe doznania. W zawieszeniu zastosowano m.in. więcej elementów z aluminium i wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu udało się zmniejszyć nieresorowaną masę, a zwiększyć jednocześnie sztywność konstrukcji.
Poprawiono też parametry sprężyn i amortyzatorów. Zmiany na korzyść są rzeczywiście wyczuwalne. Lexusa prowadzi się bardziej przewidywalnie i stabilniej, tym bardziej że poprawiono też ustawienia wspomagania kierownicy.
Lexusus IS – już można zamawiać
Za to nie wprowadzono żadnych modyfikacji w silnikach. Nadal do wyboru są wersje 200t (z benzyniakiem o mocy 245 KM) i hybrydowa 300h (o łącznej mocy 223 KM). Tą pierwszą naszym zdaniem jeździ się przyjemniej i bardziej dynamicznie, ale druga jest oszczędniejsza i lepiej sprawdza się w mieście. Mamy więc wybór.
Lexus IS 300h – dane techniczne
Silnik | benz. R4 + elektr. |
Pojemność (ccm) | 2494 |
Moc (KM przy obr./min) | 181 przy 6000 |
Moc układu (KM) | 223 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) | 221 przy 4200 |
Napęd/skrzynia biegów | na tył/e-CVT |
Dł./szer./wys. | 4680/1810/1430 |
Poj. bagażnika (l) | 450 |
Masa własna (kg) | 1620 |
Średnica zawracania (m) | 11,6 |
Prędkość maks. (km/h) | 200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,3 |
Spalanie (l/100 km) | 4,3 |
Emisja CO2 (g/km) | 97 |
Cena (zł) | 164 900 |
Lexus IS – naszym zdaniem
Jeśli ktoś chce mieć coś innego niż niemiecka limuzyna, to Lexus jest dobrym wyborem. W ofercie nie ma diesla, ale zastępuje go hybryda.
Galeria zdjęć
Wielkim atutem Lexusa IS-a jest atrakcyjna stylistyka. Teraz szyku dodają ledowe reflektory
Hybrydowy napęd jest oszczędny i trwały, ale trudno doszukać się w nim emocji
Dobre materiały i futurystyczna stylistyka to cechy typowe dla Lexusa
W zawieszeniu zastosowano m.in. więcej elementów z aluminium i wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu udało się zmniejszyć nieresorowaną masę, a zwiększyć jednocześnie sztywność konstrukcji
Na konsoli środkowej w bogato wyposażonych wersjach pojawił się 10,3-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Robi duże wrażenie
Nadal do wyboru są wersje 200t (z benzyniakiem o mocy 245 KM) i hybrydowa 300h (o łącznej mocy 223 KM)
Pokrętłem na tunelu środkowym wybiera się tryb jazdy
Po zmianach prowadzi się go jeszcze przyjemniej. Zyskał sportowy charakter
Wygoda przednich foteli jest bez zastrzeżeń
Nawet w podstawowej wersji Lexus IS ma bardzo bogate wyposażenie
Nadwozie ma stylistykę o sportowym charakterze