Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus RC F - sprawi, że staniesz się lepszym kierowcą (pierwsza jazda)

Lexus RC F - sprawi, że staniesz się lepszym kierowcą (pierwsza jazda)

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski

Wydaje się perfekcyjny w każdym calu, a jego oryginalne wzornictwo sprawia, że nie uda się nim przejechać niezauważonym. Do tego dochodzą eksplozje dźwięków wydobywające się z gardzieli 5-litrowego silnika V8. Podczas pierwszych jazd testowych po hiszpańskich serpentynach i na torze Ascari Circuit przekonałem się o wielkości nowego Lexusa RC F.

Lexus RC F
Zobacz galerię (18)
Onet
Lexus RC F

Następca modelu IS F został stworzony tylko w jednym celu. Ma stworzyć ze swojego właściciela lepszego kierowcę. W jaki sposób? Jedno słowo: ELEKTRONIKA. Tym razem ta wszechobecna elektronika, setki linijek kodów, niezliczone kilometry kabli, układów scalonych i innych dziwnych urządzeń, których nazw nie znam i nie chcę znać, ma nie tyle nas zmienić lub wyszkolić, ale ułatwić prowadzenie i "podnieść" nas do poziomu wyszkolonych kierowców samochodów sportowych.

Szczerze mówiąc początkowo byłem nastawiony do tej idei nieco sceptycznie. Dopóki nie sprawdziłem RC F-a na torze Ascari Circuit. Co prawda do tej pory nie jestem pewien ile było w tej jeździe moich skromnych umiejętności, a ile pracy układów sterowanych elektronicznie, ale "pod koniec dnia" wysiadłem z samochodu z nieco zielonkawą, ale uśmiechniętą twarzą. I chyba o to w tym wszystkim chodzi.

Nowy Lexus RC F jest najmocniejszym samochodem z silnikiem V8 stworzonym do tej pory przez Lexusa. Jednostka napędowa o pojemności 5 litrów generuje 477 KM i moment obrotowy na poziomie 530 Nm. Przyspieszenie od "zera" do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 4,5 sekundy, a czas rozpędzania z 80 do 120 km/h to 3,7 s. Jednym słowem – jest szybki.

Oficjalne sprzedaż nowego Lexusa RC F zacznie się od stycznia 2015 roku, ale importer przygotował specjalną ofertę dla klientów, którzy jeszcze w grudniu bieżącego roku zdecydują się na zamówienie tego modelu. Wersja Elegance w ofercie przedsprzedażowej jest o 23 tys. zł tańsza i kosztuje 360 tys. zł, wersja Carbon oferowana jest o 27 tys. taniej (424 tys. zł), a cena wersji Prestige zostało obniżona o 26 tys. zł (399 tys. zł). Do końca listopada salony Lexusa zebrały 18 zamówień na model RC F, natomiast plan sprzedażowy na 2015 rok wynosi 40 sztuk.

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków