Aktualna oferta modelu to dwie wersje silnikowe: 2.0/165 KM oraz 2.5/194 KM i trzy wyposażeniowe: SkyJoy, SkyPrestigE i 100th Anniversary. W teście podstawowy wariant, który w przypadku Mazdy oznacza bogate wyposażenie i rozsądnie skalkulowaną cenę.
Filozofia designu Mazdy, określana jako „Kodo – dusza ruchu”, okazuje się ponadczasowa. Mimo upływu lat japoński sedan zachowuje świeżość i nadal może uchodzić za jeden z najatrakcyjniejszych stylistycznie modeli w klasie średniej. W parze ze zgrabną sylwetką idzie przestronne i świetnie wykończone wnętrze, które swobodnie mieści 5 pasażerów. Na plus zaliczamy ergonomię obsługi dwustrefowej automatycznej klimatyzacji i wybranych systemów przypisanymi fizycznymi przyciskami, także na kierownicy, oraz czytelne tradycyjne zegary, wspierane przez kolorowy wyświetlacz head-up o wysokiej rozdzielczości. System multimedialny obsługuje się pokrętłem umieszczonym na konsoli między fotelami lub poprzez 7-calowy ekran dotykowy. W drugim przypadku, niestety, tylko na postoju, co Mazda tłumaczy troską o bezpieczeństwo. Co ważne, system współpracuje bezprzewodowo z Apple CarPlay. Bagażnik ma pojemność 480 l, ale konkurenci oferują więcej, np. VW Passat 586 l, a Ford Mondeo – 541 l.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – silnik
Wolnossąca jednostka Skyactiv-G, choć dysponuje mocą 165 KM, preferuje raczej łagodne obchodzenie się z pedałem gazu. Maksymalny moment 213 Nm dostępny jest przy 4000 obr., co również wpływa na elastyczność i w czasie dynamicznej jazdy wymaga utrzymywania wyższych obrotów oraz częstszego operowania drążkiem manualnej przekładni. Ale nawet wtedy silnik nie ma natury pijaka, bo podczas testu w trakcie szybkiej jazdy zużył 8 l/100 km, na spokojnej trasie – niespełna 7 l.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – prowadzenie
Auto zapewnia komfort, doskonale zachowuje się na zakrętach i dostarcza sporo przyjemności kierowcy. Ma dopracowane zawieszenie oraz komunikatywny układ kierowniczy, a na 17-calowych kołach dobrze tłumi nierówności.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – koszty
Wersja SkyJOY ma w standardzie wszystko, co niezbędne do wygodnej i bezpiecznej jazdy. Opcjonalny pakiet Plus (w promocji za 1999 zł) dokłada m.in.: system kamer 360 st., czujniki parkowania p/t, podgrzewane fotele i kierownicę oraz system zapobiegania kolizji przy małej prędkości.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – to nam się podoba
Bogate wyposażenie, bardzo dobry układ jezdny i przyjemne prowadzenie, ponadczasowy styl.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – to nam się nie podoba
Słaba elastyczność, dynamiczna jazda wymaga wysokich obrotów i generuje duży hałas silnika.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – naszym zdaniem
Mazda 6 niczym wino z wiekiem nabiera charakteru. Długi staż rynkowy wraz z rozsądnie wprowadzanymi modernizacjami sprawia, że mamy do czynienia ze sprawdzoną i nadal atrakcyjną konstrukcją. Nawet w bazowej wersji to auto warte polecenia, a następca pojawi się w sprzedaży nie wcześniej niż w przyszłym roku.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
9,3 s
|
Prędkość maksymalna
|
216 km/h
|
Średnie spalanie (WLTP)
|
6,8 l/100 km
|
Emisja CO2 (WLTP)
|
154 g/km
|
Teoretyczny zasięg
|
910 km
|
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – dane techniczne
Silnik
|
benz./R4/16
|
Pojemność skokowa
|
1998 cm3
|
Moc maksymalna
|
165 KM/6000 obr./min
|
Moment obrotowy
|
213 Nm/4000 obr./min
|
Napęd/skrzynia biegów
|
przedni/man. 6
|
Dł./szer./wysokość
|
4865/1840/1450 mm
|
Rozstaw osi
|
2830 mm
|
Pojemność bagażnika
|
480 l
|
Masa własna/ładowność
|
1455/550 kg
|
Masa przyczepy ham.
|
1700 kg
|
Poj. zb. paliwa/prześwit
|
62 l/165 mm
|
Cena wersji podst./test.
|
127 900/141 400 zł
|