Aktualna oferta modelu to dwie wersje silnikowe: 2.0/165 KM oraz 2.5/194 KM i trzy wyposażeniowe: SkyJoy, SkyPrestigE i 100th Anniversary. W teście podstawowy wariant, który w przypadku Mazdy oznacza bogate wyposażenie i rozsądnie skalkulowaną cenę.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – nadwozie
Filozofia designu Mazdy, określana jako „Kodo – dusza ruchu”, okazuje się ponadczasowa. Mimo upływu lat japoński sedan zachowuje świeżość i nadal może uchodzić za jeden z najatrakcyjniejszych stylistycznie modeli w klasie średniej. W parze ze zgrabną sylwetką idzie przestronne i świetnie wykończone wnętrze, które swobodnie mieści 5 pasażerów. Na plus zaliczamy ergonomię obsługi dwustrefowej automatycznej klimatyzacji i wybranych systemów przypisanymi fizycznymi przyciskami, także na kierownicy, oraz czytelne tradycyjne zegary, wspierane przez kolorowy wyświetlacz head-up o wysokiej rozdzielczości. System multimedialny obsługuje się pokrętłem umieszczonym na konsoli między fotelami lub poprzez 7-calowy ekran dotykowy. W drugim przypadku, niestety, tylko na postoju, co Mazda tłumaczy troską o bezpieczeństwo. Co ważne, system współpracuje bezprzewodowo z Apple CarPlay. Bagażnik ma pojemność 480 l, ale konkurenci oferują więcej, np. VW Passat 586 l, a Ford Mondeo – 541 l.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – silnik
Wolnossąca jednostka Skyactiv-G, choć dysponuje mocą 165 KM, preferuje raczej łagodne obchodzenie się z pedałem gazu. Maksymalny moment 213 Nm dostępny jest przy 4000 obr., co również wpływa na elastyczność i w czasie dynamicznej jazdy wymaga utrzymywania wyższych obrotów oraz częstszego operowania drążkiem manualnej przekładni. Ale nawet wtedy silnik nie ma natury pijaka, bo podczas testu w trakcie szybkiej jazdy zużył 8 l/100 km, na spokojnej trasie – niespełna 7 l.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – prowadzenie
Auto zapewnia komfort, doskonale zachowuje się na zakrętach i dostarcza sporo przyjemności kierowcy. Ma dopracowane zawieszenie oraz komunikatywny układ kierowniczy, a na 17-calowych kołach dobrze tłumi nierówności.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – koszty
Wersja SkyJOY ma w standardzie wszystko, co niezbędne do wygodnej i bezpiecznej jazdy. Opcjonalny pakiet Plus (w promocji za 1999 zł) dokłada m.in.: system kamer 360 st., czujniki parkowania p/t, podgrzewane fotele i kierownicę oraz system zapobiegania kolizji przy małej prędkości.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – to nam się podoba
Bogate wyposażenie, bardzo dobry układ jezdny i przyjemne prowadzenie, ponadczasowy styl.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – to nam się nie podoba
Słaba elastyczność, dynamiczna jazda wymaga wysokich obrotów i generuje duży hałas silnika.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – naszym zdaniem
Mazda 6 niczym wino z wiekiem nabiera charakteru. Długi staż rynkowy wraz z rozsądnie wprowadzanymi modernizacjami sprawia, że mamy do czynienia ze sprawdzoną i nadal atrakcyjną konstrukcją. Nawet w bazowej wersji to auto warte polecenia, a następca pojawi się w sprzedaży nie wcześniej niż w przyszłym roku.
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Prędkość maksymalna | 216 km/h |
Średnie spalanie (WLTP) | 6,8 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 154 g/km |
Teoretyczny zasięg | 910 km |
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G – dane techniczne
Silnik | benz./R4/16 |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna | 165 KM/6000 obr./min |
Moment obrotowy | 213 Nm/4000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 6 |
Dł./szer./wysokość | 4865/1840/1450 mm |
Rozstaw osi | 2830 mm |
Pojemność bagażnika | 480 l |
Masa własna/ładowność | 1455/550 kg |
Masa przyczepy ham. | 1700 kg |
Poj. zb. paliwa/prześwit | 62 l/165 mm |
Cena wersji podst./test. | 127 900/141 400 zł |
Kokpit z tradycyjnymi zegarami, materiały wykończeniowe o wysokiej jakości. Bardzo dobra ergonomia obsługi
Materiałowa tapicerka to standard bazowej wersji SkyJOY. Fotele są wygodne
Sporo miejsca także z tyłu
Odsłonięte zawiasy nie wchodzą do bagażnika o pojemności 480 l. Oparcia siedzeń można składać i powiększać przestrzeń ładunkową (z płaską podłogą)