Jednym z powodów tak dużego sukcesu rynkowego rodzinnej limuzyny z Japonii jest bezproblemowa eksploatacja. Nowe wcielenie Mazdy 6 zaprezentowanej we Frankfurcie nie powinno być gorsze. Z pewnością jest jeszcze ładniejsza. Ascetyczna, elegancka, pozbawiona krzykliwych ozdobników linia "6-ki" jest ponadczasowa w przypadku każdej wersji nadwoziowej - sedana, hatchbacka oraz kombi. W porównaniu z poprzednikiem nowy model jest dłuższy o 65 mm, szerszy o 15 mm i wyższy o 5 mm, co w połączeniu ze zwiększonym o 50 mm rozstawem osi przełożyło się na zwiększenie przestrzeni w kabinie. Co ciekawe, w ślad za nowymi rozmiarami nie wzrosła masa auta, która w przypadku nowego modelu zmalała o 35 kg - niby niewiele, ale z pewnością odczujemy to podczas jazdy. Jednym ze sposobów ograniczenia masy jest montaż elektrycznego wspomagania układu kierowniczego oraz zastosowanie specjalnych, wytrzymałych i lekkich stopów stali, dzięki którym auto jest znacznie sztywniejsze. Pod maską Mazdy 6 będzie pracować jeden z czterech silników -3 benzynowe o mocy od 120 do 170 KM oraz dwulitrowy turbodiesel, osiągający maksymalnie 140 KM. Według danych producenta wszystkie zadowalają się niewielkimi ilościami paliwa. Podstawowy benzyniak zużywa średnio 6,8 l benzyny na 100 km, a turbodiesel 5,6 l. Jest to możliwe dzięki znacznemu zmniejszeniu oporów powietrza - w przypadku sedana oraz hatchbacka współczynnik Cd obniżono z 0,30 do 0,27, natomiast w kombi z 0,32 do 0,28. Modele Mazdy nie ukrywają swojego sportowego charakteru, który znajduje potwierdzenie w konstrukcji podwozia - to auto ma nie tylko wyglądać, ale również bardzo dobrze jeździć. Z pewnością tak będzie, ponieważ zdecydowano się na zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia kół obu osi. Podczas tworzenia nowego modelu nie zapomniano o wnętrzu, które jest praktyczne i wykonane tak, aby kierowca podczas jazdy czuł się w nim niczym w aucie luksusowym. Na europejskich rynkach auto pojawi się w listopadzie tego roku. Najpierw w wersjach sedan oraz hatchback. Na kombi trzeba poczekać do maja przyszłego roku, wtedy również ma rozpocząć oficjalną działalność polskie przedstawicielstwo Mazdy.
Mazda 6 - Ewolucja zoom-zoom
Pierwsza generacja Mazdy 6 na europejskich rynkach pojawiła się w 2002 roku, zastępując legendarny, produkowany przez 28 lat model 626. W ciągu pięciu lat w Europie sprzedano ponad 440 000 egzemplarzy Mazdy 6.