- W górnej części deski rozdzielczej pojawił się 8-calowy wyświetlacz multimediów
- System unikania kolizji wzbogacono o funkcję wykrywania pieszych
- Wersje z AWD mają nową funkcję wspomagania trakcji podczas jazdy terenowej
Japończycy słyną z częstych modernizacji w swoich modelach, których dokonują w okresie trwania produkcji. Oprócz tzw. dużych face liftingów niemal co roku wraz z wprowadzeniem do sprzedaży kolejnego roku modelowego dokonują w swoich pojazdach większych lub mniejszych zmian. Słynie z tego Toyota, Mitsubishi, ale i Mazda, która w CX-5 z roku modelowego 2020 wprowadziła kilka modyfikacji.
Przypomnijmy tylko, że druga generacja największego SUV-a Mazdy została wprowadzona na rynek w 2017 roku i w ubiegłym roku także została zmodernizowana (uaktualniono system multimedialny o interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, pojawił się nowy panel klimatyzacji i zmieniono nastawy zawieszenia). W tym roku zmiany mają również charakter symboliczny i odnoszą się do: stylistyki (nowy lakier Polymetal Gray), multimediów (większy, 8-calowy ekran pokazujący teraz aktualny stan systemu dezaktywacji cylindrów), oświetlenia wnętrza (diodami LED), wyciszenia i zmniejszenia wibracji w kabinie (w układzie kierowniczym zastosowano dynamiczny amortyzator), poprawy trakcji (w AWD funkcja Off-road Traction Assist) i bezpieczeństwa (unikanie kolizji wzbogacone o funkcję wykrywania pieszych). Mazda informuje także o modyfikacji w zawieszeniu, układzie hamulcowym i kierowniczym, ale nie podaje szczegółów.
Mazda CX-5 2.5 AWD 2020 – naszym zdaniem
Owszem dzięki informacji prasowej zwróciliśmy uwagę na wprowadzone zmiany, ale gdyby nie ona, w ciągu 7-dniowego testu z pewnością byśmy ich nie dostrzegli. Nie oznacza to wcale, że ich nie doceniamy, bowiem ciągłe udoskonalanie produktu świadczy tylko od dbałości producenta o jakość swojego wyboru. Tak czy siak, nadal podtrzymujemy bardzo dobrą opinię o modelu CX-5, który ma świetnie wykończone i pojemne nadwozie, oferuje dobry komfort jazdy i wzorową precyzję prowadzenia. Choć topowy wolnossący benzyniak (2.5) w CX-5 choć nie gwarantuje tak dobrej reakcji na gaz przy niskich obrotach jak silniki z turbo konkurencji, to sprawnie napędza dużego SUV-a nie obciążając przy tym kieszeni kierowcy (śr. w teście 8,8 l/100 km). Jedyne nad czym Mazda powinna pomyśleć przy kolejnych zmianach, to poprawa szybkości działania 6-stopniowego „automatu”.
Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AT AWD 2020 - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2488 cm3, R4, benzyna |
Moc łączna | 194 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy łączny | 258 Nm przy 4000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa automatyczna, napęd na 4 koła |
Prędkość maksymalna | 195 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 s |
Średnie zużycie paliwa | 8,8 l/100 km (producent) |
Pojemność bagażnika | 506-1620 l |
Dopuszczalna masa hamowanej przyczepy (kg)/prześwit (mm) | 2000/193 |
Cena wersji 2.5 SKYACTIV-G AT AWD SkyDream | 201 900 zł |