McLaren w przyspieszonym tempie modyfikuje paletę swoich samochodów. Najpierw modele 650 S i 675 TL zostały zastąpione 720S. Teraz przyszedł czas na bazowy pojazd firmy – 570S. Wprawdzie w tej postaci samochód występuje już od 2015 r., ale od tego roku do oferty dołączył spider. I nie ma się czemu dziwić, bo wersje tego typu okazują się bardzo popularnymi McLarenami. Około 85 proc. sztuk 650S zostało sprzedanych właśnie w odkrytej wersji. Na szczęście metamorfoza w model, którym można podróżować z wiatrem we włosach, nie spowodowała pogorszenia dynamiki.
McLaren 570S Spider - dynamiczne biturbo
Pomimo podzielonego na dwie części hardtopu, wykonanego z włókna węglowego, i elektrycznego mechanizmu służącego do składania go auto waży tylko o 46 kg więcej niż coupé. Z dodatkowymi kilogramami świetnie radzi sobie V8 o mocy 570 KM i momencie obrotowym 600 Nm. To biturbo ożywia się przy około 3000 obr./min, a jego dynamika jest na takim samym poziomie, jak w coupé. Pomimo tylnego napędu nie można nic zarzucić trakcji samochodu. Z tyłu za dobrą przyczepność odpowiadają opony o szerokości 285 mm (nawet nie są przesadnie szerokie jak na sportowy model tego typu), a poza tym swoją robotę dobrze wykonuje elektronika, która skutecznie pomaga w dynamicznym starcie. Kiedy trzeba, ogranicza docieranie momentu obrotowego i nie pozwala na nadmierne buksowanie tylnych kół.
McLaren 570S Spider - efektowne brzmienie
Fascynująca jest również muzyka towarzysząca dynamicznemu przyspieszaniu. Podstawowy dźwięk to niski bas, a wspierają go świsty turbiny. Z kolei pod pełnym obciążeniem brzmienie staje się wręcz złowrogie. Jednak w żadnej sytuacji dźwięk nie jest przesadnie głośny, a dzięki składanej tylnej szybie można się nim delektować po zamknięciu dachu.
Wisienką na torcie pozostaje poręczność. Samochód w wyluzowany sposób, a jednocześnie bardzo precyzyjnie i pewnie radzi sobie z pokonywaniem krętych odcinków drogi. Przednie koła zawsze podążają tam, gdzie chce tego prowadzący – to zasługa precyzyjnie działającego układu kierowniczego. Kiedy do życia budzi się mocne biturbo, auto zaczyna efektownie zamiatać tyłem, ale zawsze ma się nad nim pełną kontrolę.
McLaren 570S Spider - w punkt
To jest super. Dynamika jazdy taka sama, jak w wersji coupé.
To nie wyszło. Dotykowy ekran jest nieczytelny w mocnym słońcu.
Efekt WOW! Masa auta wzrosła tylko o 46 kg.
Kto to kupi? Wszyscy ci, którzy do tej pory jeździli już Ferrari lub Porsche.
McLaren 570S Spider - naszym zdaniem
Dzięki odkrytej wersji model 570S stał się atrakcyjniejszy. Jednocześnie auto pozostało równie dynamiczne, jak odmiana coupé.
Silnik | benzynowy V8 biturbo |
Pojemność | 3799 cm3 |
Moc maksymalna | 570 KM/7500 obr./min. |
Maks. moment. obr. | 600 Nm/5000 obr./min. |
Napęd | na tył/akrzynia aut. 7b |
Dł./szer./wys. | 4530/2095/1201 mm |
Masa własna | 1498 kg |
Prędkośc maks. | 328 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 3,2 s |
Średnie spalanie | 10,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 249 g/km |
Cena | od 208 975 euro |
Galeria zdjęć
Ten samochód jest szybki pod każdym względem. „Setkę” uzyskuje już po 3,2 s, a 200 km/h można podróżować po 9,6 s.
Zastosowane z tyłu opony o szerokości 285 mm oraz elektronika dbają o zapewnienie autu dobrej trakcji.
Jeżeli ma być szybko, to pod każdym względem. Dach wykonany z włókna węglowego chowa się za fotelami już po 15 s.
Jak przystało na McLarena, wnętrze wykończone alcantarą i skórą utrzymano w sportowym stylu.
Po obniżeniu szyby można się delektować efektownym dźwiękiem 8-cylindrowej jednostki napędowej.
Elektroniczne wskaźniki oraz panel sterowania na tunelu pomiędzy fotelami prezentują się nowocześnie. To pasuje do sportowego charakteru samochodu
Elektroniczne wskaźniki oraz panel sterowania na tunelu pomiędzy fotelami prezentują się nowocześnie. To pasuje do sportowego charakteru samochodu