Auto Świat Testy Testy nowych samochodów McLaren 570S Spider - sportowe odkrycie

McLaren w przyspieszonym tempie modyfikuje paletę swoich samochodów. Najpierw modele 650 S i 675 TL zostały zastąpione 720S. Teraz przyszedł czas na bazowy pojazd firmy – 570S. Wprawdzie w tej postaci samochód występuje już od 2015 r., ale od tego roku do oferty dołączył spider. I nie ma się czemu dziwić, bo wersje tego typu okazują się bardzo popularnymi McLarenami. Około 85 proc. sztuk 650S zostało sprzedanych właśnie w odkrytej wersji. Na szczęście metamorfoza w model, którym można podróżować z wiatrem we włosach, nie spowodowała pogorszenia dynamiki.

McLaren 570S Spider - dynamiczne biturbo

Pomimo podzielonego na dwie części hardtopu, wykonanego z włókna węglowego, i elektrycznego mechanizmu służącego do składania go auto waży tylko o 46 kg więcej niż coupé. Z dodatkowymi kilogramami świetnie radzi sobie V8 o mocy 570 KM i momencie obrotowym 600 Nm. To biturbo ożywia się przy około 3000 obr./min, a jego dynamika jest na takim samym poziomie, jak w coupé. Pomimo tylnego napędu nie można nic zarzucić trakcji samochodu. Z tyłu za dobrą przyczepność odpowiadają opony o szerokości 285 mm (nawet nie są przesadnie szerokie jak na sportowy model tego typu), a poza tym swoją robotę dobrze wykonuje elektronika, która skutecznie pomaga w dynamicznym starcie. Kiedy trzeba, ogranicza docieranie momentu obrotowego i nie pozwala na nadmierne buksowanie tylnych kół.

McLaren 570S Spider
McLaren 570S SpiderAuto Bild

McLaren 570S Spider - efektowne brzmienie

Fascynująca jest również muzyka towarzysząca dynamicznemu przyspieszaniu. Podstawowy dźwięk to niski bas, a wspierają go świsty turbiny. Z kolei pod pełnym obciążeniem brzmienie staje się wręcz złowrogie. Jednak w żadnej sytuacji dźwięk nie jest przesadnie głośny, a dzięki składanej tylnej szybie można się nim delektować po zamknięciu dachu.

Wisienką na torcie pozostaje poręczność. Samochód w wyluzowany sposób, a jednocześnie bardzo precyzyjnie i pewnie radzi sobie z pokonywaniem krętych odcinków drogi. Przednie koła zawsze podążają tam, gdzie chce tego prowadzący – to zasługa precyzyjnie działającego układu kierowniczego. Kiedy do życia budzi się mocne biturbo, auto zaczyna efektownie zamiatać tyłem, ale zawsze ma się nad nim pełną kontrolę.

McLaren 570S Spider - w punkt

To jest super. Dynamika jazdy taka sama, jak w wersji coupé.

To nie wyszło. Dotykowy ekran jest nieczytelny w mocnym słońcu.

Efekt WOW! Masa auta wzrosła tylko o 46 kg.

Kto to kupi? Wszyscy ci, którzy do tej pory jeździli już Ferrari lub Porsche.

McLaren 570S Spider - naszym zdaniem

Dzięki odkrytej wersji model 570S stał się atrakcyjniejszy. Jednocześnie auto pozostało równie dynamiczne, jak odmiana coupé.

Silnikbenzynowy V8 biturbo
Pojemność3799 cm3
Moc maksymalna570 KM/7500 obr./min.
Maks. moment. obr.600 Nm/5000 obr./min.
Napędna tył/akrzynia aut. 7b
Dł./szer./wys.4530/2095/1201 mm
Masa własna1498 kg
Prędkośc maks.328 km/h
Przysp. 0-100 km/h3,2 s
Średnie spalanie10,7 l/100 km
Emisja CO2249 g/km
Cenaod 208 975 euro
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków