Tradycją jest, że kilka miesięcy po prezentacji nowych generacji modeli Mercedesa do oferty dołączają ich supersportowe odmiany przygotowane przez fabrycznego tunera marki – firmę AMG. Nie inaczej jest w przypadku drugiego wcielenia czterodrzwiowego coupé CLS, które oficjalnie zadebiutowało podczas salonu paryskiego pod koniec września tego roku. Wersja z oznaczeniem 63 AMG do pierwszych klientów ma trafić wiosną 2011 roku.

Zmiany odróżniające ten topowy model od pozostałych wersji w gamie CLS-a widoczne są już na pierwszy rzut oka. Nowy grill, pokrywa silnika, zderzak z kratkami wlotów powietrza o strukturze plastra miodu, tylny dyfuzor i spoiler oraz chromowane dwie podwójne końcówki rur wydechowych podkreślają agresywny charakter samochodu, ale, co ważne, nie są przesadzone i doskonale komponują się z typową dla CLS-a elegancją oraz wdziękiem. 63 AMG jest pierwszym autem w tej klasie, który seryjnie wyposażony jest w aktywne diodowe reflektory główne. Odpowiednie trzymanie się nawierzchni zapewniają opony w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu.

We wnętrzu znajdziemy m.in.: sportowe, profilowane fotele obszyte skórzaną tapicerką „nappa”, trójramienną spłaszczoną zgóry i z dołu kierownicę AMG Performance z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, a na konsoli między fotelami charakterystyczne przyciski do sterowania pracą układu jezdnego i napędowego oraz aluminiowy drążek przekładni.

Pod maską CLS-a AMG pracuje potężny, 8-cylindrowy silnik benzynowy osiągający moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. Jeśli dla kogoś to mało, może dokupić pakiet AMG Performance i podnieść moc do 557 KM i moment do 800 Nm. Dzięki temu auto może przyspieszać do „setki” w 4,3 s (o 0,1 s szybciej niż „zwykłe” AMG) i rozpędzać się do 300 km/h! (standardowo prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h).

Moment przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni Speedshift. Układ napędowy może pracować w czterech trybach: C (Comfort – z funkcją start-stop), S (Sport), S+ i M (manualny), wybieranych przełącznikiem na konsoli między siedzeniami. W modelu zastosowano sportowe zawieszenie AMG Ride Control z funkcją automatycznego poziomowania tylnej osi i trójzakresową regulacją (Comfort, Sport i Sport Plus) oraz układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm (w opcji dostępne są hamulce ceramiczne).