Tradycją jest, że kilka miesięcy po prezentacji nowych generacji modeli Mercedesa do oferty dołączają ich supersportowe odmiany przygotowane przez fabrycznego tunera marki – firmę AMG. Nie inaczej jest w przypadku drugiego wcielenia czterodrzwiowego coupé CLS, które oficjalnie zadebiutowało podczas salonu paryskiego pod koniec września tego roku. Wersja z oznaczeniem 63 AMG do pierwszych klientów ma trafić wiosną 2011 roku.
Zmiany odróżniające ten topowy model od pozostałych wersji w gamie CLS-a widoczne są już na pierwszy rzut oka. Nowy grill, pokrywa silnika, zderzak z kratkami wlotów powietrza o strukturze plastra miodu, tylny dyfuzor i spoiler oraz chromowane dwie podwójne końcówki rur wydechowych podkreślają agresywny charakter samochodu, ale, co ważne, nie są przesadzone i doskonale komponują się z typową dla CLS-a elegancją oraz wdziękiem. 63 AMG jest pierwszym autem w tej klasie, który seryjnie wyposażony jest w aktywne diodowe reflektory główne. Odpowiednie trzymanie się nawierzchni zapewniają opony w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu.
We wnętrzu znajdziemy m.in.: sportowe, profilowane fotele obszyte skórzaną tapicerką „nappa”, trójramienną spłaszczoną zgóry i z dołu kierownicę AMG Performance z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, a na konsoli między fotelami charakterystyczne przyciski do sterowania pracą układu jezdnego i napędowego oraz aluminiowy drążek przekładni.
Pod maską CLS-a AMG pracuje potężny, 8-cylindrowy silnik benzynowy osiągający moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. Jeśli dla kogoś to mało, może dokupić pakiet AMG Performance i podnieść moc do 557 KM i moment do 800 Nm. Dzięki temu auto może przyspieszać do „setki” w 4,3 s (o 0,1 s szybciej niż „zwykłe” AMG) i rozpędzać się do 300 km/h! (standardowo prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h).
Moment przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni Speedshift. Układ napędowy może pracować w czterech trybach: C (Comfort – z funkcją start-stop), S (Sport), S+ i M (manualny), wybieranych przełącznikiem na konsoli między siedzeniami. W modelu zastosowano sportowe zawieszenie AMG Ride Control z funkcją automatycznego poziomowania tylnej osi i trójzakresową regulacją (Comfort, Sport i Sport Plus) oraz układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm (w opcji dostępne są hamulce ceramiczne).
Galeria zdjęć
CLS 63 AMG to limuzyna i sportowy bolid w jednym
Mercedes CLS 63 AMG - szybszy od Ferrari
Sportowa elegancja Elementy kokpitu pokryto lakierem fortepianowym i chromem
W marcu przyszłego roku na rynku pojawi się topowa wersja Mercedesa CLS podrasowana przez AMG
Tradycją jest, że kilka miesięcy po prezentacji nowych generacji modeli Mercedesa do oferty dołączają ich supersportowe odmiany przygotowane przez fabrycznego tunera marki – firmę AMG
profilowane fotele mają elektryczną, wielokierunkową regulację. Obszyto je ekskluzywną skórzaną tapicerką „nappa”
Mercedes CLS 63 AMG - szybszy od Ferrari
Centrum sterowania Tymi przyciskami kierowca może wybierać m.in. tryby pracy układów napędowego i jezdnego
Pod maską CLS-a AMG pracuje potężny, 8-cylindrowy silnik benzynowy osiągający moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm.