Dla podkreślenia zmiany japońska firma stosuje w przypadku nowego ASX-a rok modelowy... 2015,5. Intrygujący rocznik!
Mitsubishi ASX - nadwozie
Przez „auto typu crossover” rozumie się samochód łączący w sobie cechy kilku pojazdów, głównie vana i SUV-a. ASX jest raczej połączeniem kompaktu i SUV-a. Może być też uterenowiony (napęd 4x4 dostępny w wersji Invite) – tak jak nasz testowy egzemplarz. Mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.
Fotele są umieszczone wysoko, co zapewnia kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Bagażnik ma pojemność 419 l i regularne kształty (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Oparcia kanapy składają się na płasko. Drobne przedmioty można umieścić w licznych schowkach lub pod podłogą bagażnika – jest tam do dyspozycji przestrzeń o pojemności 26 l.
Mitsubishi ASX - silnik
Na papierze ma stosunkowo niewielką moc 114 KM, ale nadrabia to dobrą charakterystyką – maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1750 obr./min i utrzymuje tę wartość do 2500 obr./min. A to oznacza, że nie trzeba go „kręcić” do wysokich obrotów podczas przyspieszania czy też wyprzedzania. Przekłada się to także na niskie spalanie – w trasie ASX zadowala się 5,5 l oleju napędowego na 100 km (autostrada), co jest bliskie danym fabrycznym. Sześciobiegowa ręczna skrzynia także pozwala na ekonomiczną jazdę.
Mitsubishi ASX - prowadzenie
Napęd 4x4 przydał się podczas zimowego testu przy dużych opadach śniegu, podobnie jak koła z oponami o wysokim profilu (215/70 R 16). Tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia dobry komfort jazdy.
Mitsubishi ASX - koszty
Testowany ASX miał drugi poziom wyposażenia – Invite. Jest on optymalny
z punktu widzenia kosztów i tego, co dostaje się w zamian (szczególnie cenny okazuje się napęd 4x4, mniej przydatny – tempomat). W promocyjnej cenie (rabat 4000 zł) ASX Invite kosztuje 98 990 zł.
Mitsubishi ASX - to nam się podoba
Komfort i zwrotność ASX-a, wskaźnik zmiany biegu na desce rozdzielczej, napęd 4x4, dobra widoczność z fotela kierowcy, liczne schowki.
Mitsubishi ASX - to nam się nie podoba
Ukryty za dźwignią włączania świateł przycisk komputera pokładowego, twardy
plastik na desce rozdzielczej.
Mitsubishi ASX - nasza opinia
Mitsubishi ASX to raczej miejski crossover. Dobrze radzi sobie też w trasie, jest wtedy ekonomiczny. Można nim zjechać na drogę gruntową, ale na trudne warunki się nie nadaje.
Mitsubishi ASX 1.6 DID - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1560 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 114/3600 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 270/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/man. 6 |
Rozmiar opon | 215/70 R 16 |
Pojemność bagażnika (l) | 419-1219 |
Dług./szer./wys. (mm) | 4295/1770/1635 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Średnica zawracania (m) | 10,6 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1420/560 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 |
Spalanie (l/100 km) w mieście | 5,6 |
Spalanie poza miastem | 4,7 |
Spalanie średnie | 5,0 |
Śr. emisja CO2 (g/km) | 132 |
Teoretyczny zasięg (km) | 1070 |
Cena standardowej wersji | 98 990 zł |
Galeria zdjęć
Najważniejsza zmiana wprowadzona ostatnio przez Mitsubishi w modelu ASX to nowy silnik Diesla 1.6/114 KM, który zastąpił jednostkę 1.8/116 KM. To dobre posunięcie.
Dla podkreślenia zmiany japońska firma stosuje w przypadku nowego ASX-a rok modelowy... 2015,5. Intrygujący rocznik!
Przez „auto typu crossover” rozumie się samochód łączący w sobie cechy kilku pojazdów, głównie vana i SUV-a. ASX jest raczej połączeniem kompaktu i SUV-a.
Może być też uterenowiony (napęd 4x4 dostępny w wersji Invite) – tak jak nasz testowy egzemplarz. Mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.
Fotele są umieszczone wysoko, co zapewnia kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Bagażnik ma pojemność 419 l i regularne kształty (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Oparcia kanapy składają się na płasko. Drobne przedmioty można umieścić w licznych schowkach lub pod podłogą bagażnika – jest tam do dyspozycji przestrzeń o pojemności 26 l.
Na papierze ma stosunkowo niewielką moc 114 KM, ale nadrabia to dobrą charakterystyką – maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1750 obr./min i utrzymuje tę wartość do 2500 obr./min.
A to oznacza, że nie trzeba go „kręcić” do wysokich obrotów podczas przyspieszania czy też wyprzedzania. Przekłada się to także na niskie spalanie – w trasie ASX zadowala się 5,5 l oleju napędowego na 100 km (autostrada), co jest bliskie danym fabrycznym. Sześciobiegowa ręczna skrzynia także pozwala na ekonomiczną jazdę.
Napęd 4x4 przydał się podczas zimowego testu przy dużych opadach śniegu, podobnie jak koła z oponami o wysokim profilu (215/70 R 16). Tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia dobry komfort jazdy.
Testowany ASX miał drugi poziom wyposażenia – Invite. Jest on optymalny z punktu widzenia kosztów i tego, co dostaje się w zamian (szczególnie cenny okazuje się napęd 4x4, mniej przydatny – tempomat).
W promocyjnej cenie (rabat 4000 zł) ASX Invite kosztuje 98 990 zł.
Bez udziwnień stylistycznych: kokpit jest prosty, przejrzysty, ergonomiczny.
Napęd 4x4 włącza się przyciskiem.
Mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.
Fotele są umieszczone wysoko, co zapewnia kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.
Nowy silnik Diesla dzięki dobrej charakterystyce sprawnie napędza ASX-a.
Bagażnik ma pojemność 419 l i regularne kształty (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Oparcia kanapy składają się na płasko. Drobne przedmioty można umieścić w licznych schowkach lub pod podłogą bagażnika – jest tam do dyspozycji przestrzeń o pojemności 26 l.
ASX to raczej miejski crossover. Dobrze radzi sobie też w trasie, jest wtedy ekonomiczny.
Można nim zjechać na drogę gruntową, ale na trudne warunki się nie nadaje.