Mitsubishi Eclipse Cross - wraz z tym modelem japońska firma wprowadza SUV-a, który ma uzupełnić lukę pomiędzy ASX-em a Outlanderem. Każdy z tych modeli powstał na takiej samej platformie
Mitsubishi Eclipse Cross z licznymi załamaniami (szczególnie z przodu) prezentuje się futurystycznie. Poza tym nadwozie ozdobiono obficie chromowanymi dodatkami. Czy jest to ładne? To już rzecz gustu. Natomiast nie podlega dyskusji, że tak zaprojektowany samochód prezentuje się ciekawie.
We wnętrzu jest mniej oryginalnie. Po wzorze wskaźników oraz stylizacji deski rozdzielczej szybko zorientujemy się, że podróżujemy Mitsubishi. Materiały wykończeniowe są w przeważającej części dobre, ale szkoda, że wśród nich pojawiły się tandetnie wyglądajęce srebrne, plastikowe elementy.
Jednak ważniejsze jest to, że Mitsubishi Eclipse Cross ma na pokładzie obszerne i wygodne fotel, pozycja za kierownicą jest komfortowa, a ilość przestrzeni w obu rzędach siedzeń więcej niż wystarczająca.
Mitsubishi Eclipse Cross - nie dla rodziny
Mniej entuzjastycznie prezentuje się część ładunkowa. Pojemność 341 l to za mało żeby zmieścić urlopowe bagaże całej rodziny. Kufer można powiększyć (do 448 l) po przesunięciu do przodu tylnej kanapy, ale wówczas nawet dla dzieci będzie za mało miejsca na nogi.
W chwili obecnej Mitsubishi Eclipse Cross występuje tylko z doładowanym benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 163 KM (w planach jest jeszcze 150-konny diesel). Do wyboru jest skrzynia manualna lub bezstopniowa z symulowanymi 8 biegami.
Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy samochód w tej drugiej konfiguracji. Wrażenie? Jak najbardziej pozytywne. Silnik okazuje się cichy zarówno podczas jazdy w mieście, jak i z prędkościami autostradowymi. Hałas wzmaga się jedynie podczas gwałtownego przyspieszenia (wirtualne biegi nie do końca redukują tę cechę - typową dla aut z CVT).
Jednak można to wybaczyć bowiem Mitsubishi Eclipse Cross odwdzięcza się dobrą dynamiką. Setkę uzyskuje się po 9,8 s (wersja z manualem po 10,3 s).
Mitsubishi Eclipse Cross przyjemnie się prowadzi
Pomimo dobrej dynamiki autem przyjemniej podróżuje się spokojnie. To dlatego, że miękko zestrojone zawieszenie sprzyja mocnym przechyłom karoserii na zakrętach. Za to tłumienie nierówności jest bardzo dobre. Nawet większe wyboje nie obniżają komfortu podróżowania.
Mitsubishi Eclipse Cross już można zamawiać, a jego ceny zaczynają się od 93 990 zł za wersję z manualną skrzynią i napędem na przód. Odmiana z CVT i napędem 4x4 (takim autem jeździliśmy) to wydatek minimum 133 990 zł.
Mitsubishi Eclipse Cross - nasza opinia
Zbudowany na bazie Outlandera samochód zapewnia jadącym wysoki komfort i umożliwia dynamiczną jazdę. Szkoda jednak, że mały bagażnik nie pasuje do rodzinnych wyjazdów.