Nowy Hyundai i30 to bardzo ważny model dla koreańskiej firmy. To na tym aucie ma być oparty rozwój marki w Europie. Hyundai chce być postrzegany przez klientów ze Starego Kontynentu jako firma z europejską duszą.
Podczas projektowania kolejnej generacji Hyundaia i30 zdecydowano się na nowatorskie elementy stylistyczne. W tym modelu wprowadzamy nowy grill, który możemy nazwać kaskadowym. Stanie się on niewątpliwie rozpoznawalnym znakiem marki Hyundai – twierdzi Peter Schreyer, prezes i naczelny konstruktor Hyundaia.
Hyundai i30 - pod maską nowe silniki
Nowości nie zabraknie również pod maską. Kolejna odsłona Hyundaia i30 będzie pierwszym samochodem tej marki, w którym zagości doładowany benzyniak 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Oprócz niego będzie jeszcze jeden doładowany motor benzynowy (3-cylindrowy) o mocy 120 KM, a najsłabszym silnikiem tego typu ma być wolnossąca jednostka 1.4, generująca 100 KM.
Oprócz tego do napędu przewidziano 4-cylindrowego diesla 1.6 CRDi w trzech wersjach mocy: 95, 110, lub 136 KM. Każdy z silników standardowo będzie łączony z 6-biegową skrzynią manualną. W przypadku topowego benzyniaka oraz diesli 110- i 136-konnego można mieć w opcji 7-biegowy, dwusprzęgłowy mechanizm.
Hyundai i30 - łatwa obsługa i więcej miejsca w kabinie
Wnętrze Hyundaia i30 zaprojektowano tak, żeby zapewnić jak najlepszą przestrzeń pasażerom w obu rzędach siedzeń. Istotną cechą nowego Hyundaia i30 okazuje się również łatwa obsługa urządzeń pokładowych. Standardem jest 5-calowy ekran dotykowy, za dopłatą będzie oferowany wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Za jego pomocą ma być obsługiwana m.in. nawigacja satelitarna TomTom Live, która w czasie rzeczywistym przekazuje informacje o sytuacji na drodze.
Na pokładzie nie zabraknie też kamery cofania ani interfejsu Bluetooth. Ponadto za pomocą funkcji Apple CarPlay oraz Android Auto będzie można połączyć smartfona z systemem multimedialnym.
Nowy Hyundai i30 ma być wyposażony w liczne systemy asystujące, wspomagające kierowcę podczas jazdy. Nowością w ofercie Hyundaia jest kontrola koncentracji kierowcy, a ponadto są tu: system awaryjnego hamowania przed przeszkodą, inteligentny tempomat, układy monitorowania martwego pola i utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu, asystent świateł drogowych czy też funkcja rozpoznawania znaków drogowych.
Hyundai i30 - zawieszenie powinno zapewnić lepsze prowadzenie
Kolejna generacja Hyundaia i30 z przodu otrzyma kolumny resorujące, a z tyłu – wielowahaczowe zawieszenie. O odpowiednią dynamikę jazdy i prowadzenie zadbało centrum badawczo-rozwojowe Hyundaia w Niemczech. Jego specjaliści przeprowadzili odpowiednie testy samochodu nie tylko na publicznych drogach, lecz także na Pętli Północnej toru Nürburgring.
W sprzedaży w Polsce nowy Hyundai i30 pojawi się w lutym przyszłego roku.
Hyundai i30 - nasza opinia
Jeżeli nowy Hyundai i30 będzie tak samo udany pod względem prowadzenia, jak w kwestii stylistyki, to Hyundai może być spokojny o powodzenie. Mamy tylko nadzieję, że firma korzystnie skalkuluje ceny.