Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowy Hyundai Santa Fe - perfekcyjna kompozycja
  • Nowe Santa Fe występuje z jedną długością nadwozia. Nie będzie już wersji Grand
  • Następca jest jednak o 7 cm dłuższy i ma większy o 6,5 cm rozstaw osi, co oznacza bardzo przestronne wnętrze
  • Jazda dużym SUV-em to czysta przyjemność

Do tej pory klienci, którzy decydowali się na topowego SUV-a Hyundaia, mieli do wyboru duże Santa Fe lub większą wersję Grand. Teraz do sprzedaży trafiła kolejna generacja tego modelu i będzie ona występowała tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

Nie jest to jednak powód do zmartwień, bowiem względem poprzednika samochód został wydłużony o 7 cm, a jego rozstaw osi zwiększył się o 6,5 cm. Ta zmiana parametrów pozwoliła na uzyskanie znacznie lepszej przestronności. Odczują to przede wszystkim pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń – nawet gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby, nie będzie problemu z wygodnym ułożeniem nóg. Kłopotu nie powinno być również z załadunkiem urlopowego ekwipunku. Nawet gdy wybierze się 7-osobową wersję, to przy zajętych 5 miejscach kufer ma pojemność 547 l. W przypadku 5-osobowej odmiany jest jeszcze lepiej – 625 l.

Jazda nowym Santa Fe to czysta przyjemność nie tylko z racji przestronnego wnętrza i wygodnych foteli, lecz także za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia. Podwozie doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności. Układ jezdny nie jest przesadnie miękki, ale podczas jazdy na zakrętach wyczuwa się dużą masę pojazdu i szybko można stwierdzić, że dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami nie jest żywiołem Santa Fe.

Nowy Hyundai Santa Fe - wysoki komfort podróżowania

Gdyby jednak ktoś chciał zaznać nieco dynamicznej jazdy, to wystarczy wybrać tryb sportowy. Wówczas automatyczna skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów i auto staje się odczuwalnie żwawsze. Jednak do rodzinnego charakteru nowego Santa Fe bardziej pasuje spokojne podróżowanie w komfortowym ustawieniu.

W chwili debiutu w Polsce samochód będzie występował z 2-litrowym dieslem o mocy 150 lub 185 KM. Pierwszy wariant z napędem na przednie koła, drugi - 4x4. Na szczycie oferty znajdzie się również silnik Diesla - 2.2 CRDi o mocy 200 KM seryjnie wyposażony w "automat" i napęd na 4 koła. Zobacz polski cennik.

Nowy Hyundai Santa Fe - w punkt

To jest super. Świetne prowadzenie w połączeniu z cichym silnikiem sprawia, że jazda jest relaksująca.

To nie wyszło. Tak jak w większości SUV-ów, w 3. rzędzie siedzeń Santa Fe jest ciasno.

Efekt WOW! W nowym Santa Fe można się poczuć jak w samochodzie klasy premium.

Kto to kupi? Każdy, kto potrzebuje rodzinnego samochodu z napędem na wszystkie koła.

Nowy Hyundai Santa Fe - naszym zdaniem

Postęp w porównaniu z poprzednim Santa Fe jest ogromny. To nie jest już przysadzisty SUV, który kusi wyłącznie przestronnym wnętrzem. Teraz auto stało się zgrabniejsze, lepiej się je prowadzi, a do tego ma znacznie nowocześniejszą stylistykę nadwozia.

Nowy Hyundai Santa Fe - dane techniczne

2.0 CRDi2.0 CRDi
Silnikt.diesel/R4/16
Pojemność1995 cm3
Moc150 KM/4000 obr./min185 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy400 Nm/1750 obr./min400 Nm/1750 obr./min
Skrzynia biegówręczna 6-biegowaautomatyczna 8-biegowa
Napędna przednie koła4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s10,3 s
Prędkość maksymalna193 km/h197 km/h
Masa własnaod 1780 kgod 1850 kg
Bagażnik (wersja 5/7-miejscowa)625-1695 l /547-1625 l
Średnie spalanie wg producenta5,7 l/100 km6,2 l/100 km
Cenaod 149 900 złod 179 9000 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków