Asystent wnętrza potrafi uczyć się (np. stałych zachowań kierowcy), może odpowiedzieć na wiele pytań – nie tylko związanych z samochodem. Potrafi też – na polecenie głosowe – zmienić temperaturę klimatyzacji, oświetlenie wnętrza, czy zasunąć roletę okna dachowego. Można też poprosić o wskazanie najbliższej restauracji lub stacji paliwowej.

Hej, Mercedes!

Aby uaktywnić MBUX wystarczy wypowiedzieć: Hej, Mercedes! a potem zadać pytanie lub wypowiedzieć polecenie. Można to zrobić w wielu językach, także po polsku (język musi być wcześniej wybrany, np. z menu obsługi nawigacji).

Nowy Mercedes CLA Coupe jest wyrośniętym kompaktem – ma 4688 mm długości i 1830 mm szerokości. W porównaniu z poprzednim modelem (750 tys. sprzedanych aut) jest o 48 mm dłuższy i o 53 mm szerszy. Tę większą szerokość najlepiej widać z tyłu – nadkola są poszerzone, co nadaje sylwetce muskularny charakter. 

Można zapytać: co to za coupé, które ma czworo drzwi, ale od kilku lat panuje taka moda – designerzy starają się pogodzić sportową linię karoserii z wygodą wsiadania do auta. Z wsiadaniem w przypadku CLA Coupe jest jednak kłopot – z przodu jest OK, kierowca i pasażer mają dużo miejsca, za to z tyłu i ciężko się wsiada i wysiada ponieważ linia dachu mocno opada ku tyłowi. Mało jest też miejsca na głowę, w miarę wygodnie z tyłu mogą podróżować osoby o wzroście do 175 cm. Nie jest to wygodne, ale za to auto ma bardzo dobre własności aerodynamiczne – współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,23).

Mercedes CLA Coupe - futurystyczny kokpit

Kierowca nowego Mercedesa CLA coupé powodów do narzekań nie ma. Po zajęciu miejsca za kierownicą ma przed sobą pięknie zaprojektowany kokpit ze sportową kierownicą, dwa duże ekrany, na których wyświetlane są wirtualne zegary (lewy) oraz mapa nawigacji (prawy), a także designerskie nawiewy w kształcie alufelg (przypominają także wirniki).  

Zawieszenie zestrojone jest sportowo, wersja którą mieliśmy okazję jeździć (CLA 250 4MATIC) miała też adaptacyjne zawieszenie i możliwość wyboru trybu jazdy (Normal, Sport, Comfort, Eco). Auto jest dobrze wyciszone, nawet przy wyższych prędkościach na autostradzie we wnętrzu nie jest głośno. Widoczność z miejsca kierowcy – na boki i do tyłu dobra, ale wyżsi kierowcy (od 180 cm wzwyż) będą mieli problem z nisko położoną ramą przedniej szyby ograniczającą widok do góry (np. na światłach). Najmocniejsza wersja CLA 250 4MATIC, którą jeździliśmy zadowoli najbardziej wybrednego kierowcę – 224 KM i 350 Nm zapewniają i doskonałe przyspieszenia (6,3 s do „setki), i prędkość maksymalną (250 km/h). 

Mercedes CLA Coupe - najtańsza wersja od 125 tys. zł

Bardzo pozytywną ocenę zdobyła też wersja 220 z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 190 KM. Osiągi ma nieznacznie gorsze (7 s do „setki"), co jest praktycznie niezauważalne. Cena tej wersji zaczyna się od 150 tys. zł. Najmocniejsza odmiana CLA 250 z napędem na 4 koła kosztuje od 174 200 zł. Najtańsza wersja benzynowa 1.3/136 KM wyceniona została na 125 300 zł. Dilerzy Mercedesa już przyjmują zamówienia, pierwsze egzemplarze CLA Coupe pojawią się w salonach jeszcze w kwietniu 2019 r.

W galerii zdjęcia Mercedesa CLA Coupe w limitowanej wersji Edition 1. Będzie ona dostępna przez rok od wprowadzenia modelu do sprzedaży. Pakiet Edition 1 kosztuje 28 464 zł.