Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Pierwsze dwie „setki” nowym Oplem Corsą

Pierwsze dwie „setki” nowym Oplem Corsą

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Od premiery pierwszej generacji Corsy minęło 32 lata. W tym czasie model ten znalazł aż 12,4 miliona nabywców. W latach 2006–2014 klienci kupili prawie 3 miliony egzemplarzy poprzedniego modelu, a w Polsce Corsa była najlepiej sprzedającym się autem segmentu B wśród klientów indywidualnych.

Pierwsze dwie „setki” nowym Oplem CorsąŻródło: Auto Świat / ACZ

Opel Corsa –sukces przed premierą

Okazało się, że nowa Corsa robi prawdziwą furorę. Dilerzy w Europie od sierpnia 2014 r. rozpoczęli przyjmowanie zamówień i do połowy listopad zebrali ich ponad 30 tys. Pierwsza auta trafiają do klientów już w grudniu 2014 r. Jako pierwsi zamówienia zaczęli przyjmować niemieccy dilerzy, ale obecnie Corsę można zamawiać już na niemal wszystkich dużych rynkach - od stycznia 2015 r. auto będzie można kupić w całej Europie.

Opel Corsa – wrażenia po przejechaniu pierwszych 200 km

Owe 30 tys. klientów zamówiło auto nie mając okazji nim jeździć. My mieliśmy to szczęście i pragniemy zapewnić ich, że nie zrobili błędu. Poniżej pierwsze wrażenia z jazdy Corsą 1.0 Turbo (115 KM) w topowej wersje Cosmo.

Nadwozie nowego modelu jest natychmiast rozpoznawalne, ale pod warunkiem, że patrzymy na nie z tyłu lub z przodu. Linia boczna jest bardzo zbliżona do poprzednika. Charakterystyczne reflektory (w topowej wersji Cosmo biksenonowe z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów i światłami do jazdy dziennej LED), duży wlot powietrza z wyraźnym „uśmiechem” oraz potężny zderzak to znaki rozpoznawcze nowej Corsy. Z tyłu z kolei charaktertystycznymi elementami są duży zderzak z mocnymi przetłoczeniami i większe lampy tylne.

Opel Corsa – dopracowane i przestronne wnętrze

We wnętrzu czeka nas mile zaskoczenie. Nowoczesne deska rozdzielcza wykonana została z wysokiej jakości (miękkich w dotyku i kolorowych) materiałów, a w obydwu rzędach siedzeń jest zaskakująco dużo miejsca. Śmiało można się pokusić o stwierdzenie, że z tyłu Corsa oferuje najwięcej miejsca wśród aut segmentu B (sprawdzimy to podczas pomiarów). Kierowca zadowolony będzie z czytelności wskaźników i łatwości obsługi urządzeń pokładowych. Pozostali podróżni docenią dużą liczbę schowków, kieszeni i uchwytów na kubki. Czy więc wnętrze Corsy może posłużyć za wzór?

Opel Corsa – bagażnik wcale nie zachwyca

Chyba nie do końca, bo siedzisko fotela zapewnia słabe trzymanie boczne, szeroka konsola śródkowa ogranicza miejsca na nogę kierowcy, a pasażerowie wysiadający z tyłu z powodu wąskiego otworu drzwiowego muszą się nagimanstykować. Także w bagażniku czeka nas małe rozczarowanie. Do jego plusów należy zaliczyć co prawda możliwość ustawienia podłogi na dwóch poziomach (w górnym po złożeniu oparć powstaje płaska powierzchnia) oraz regularne kształty, ale pod względem pojemności (285 l) jest zaledwie przeciętny.

Opel Corsa – nowocześnie i oszczędnie pod maską

Zgodnie z trendami jakie obecnie panują, pod maską Corsy znalazł się mały, 1-litrowy turbodoładowany benzyniak. Jednostka o mocy 115 KM mimo trzech cylindrów zaskakuje dynamicznym startem jak i dobrą elastycznością. Także na jej plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy (niskie wibracje i hałas) oraz spalanie. W mieście auto zyżywało 6,5 l/100 km, średnio w teście 0,4 l/100 km mniej.

Opel Corsa – nowe zawieszenie na plus

Opel zapewnia, że podwozie piątej generacji zbudowano od nowa i trzeba przyznać, że czuć to dość wyraźnie. Samochód ma bardziej precyzyjny układ kierowniczy, a jego zawieszenie pracuje ciszej i bardziej komfortowo. Także zachowanie auta na zakręcie jest bez zastrzeżeń (dobra przyczepność, mniejsze wychyły nadwozia).

Opel Corsa – „wypas” w aucie segmentu B

To co kiedyś zarezerowane były wyłącznie dla aut kompaktowych lub wyższych klas teraz można spotkać w aucie segmentu B. Na pokładzie topowej wersji Cosmo znaleźliśmy m.in.: podgrzewane koło kierownicy, asystenta pasa ruchu, czy aktywny tempomat. Nie zabrakło także seryjnego systemu start-stop, systemu Bluetooth czy rozbudowanego systemu multimedialnego z ekranem dotykowym.

W NR. 52/2014 PRZECZYTAJ JAK NOWY OPEL CORSA PORADZI SOBIE Z UZNANYMI RYWALAMI: SKODĄ FABIĄ, FORDEM FIESTĄ I SEATEM IBIZĄ.

W najnowszych testach zderzeniowych Euro NCAP nowy Opel Corsa uzyskał bardzo dobre wyniki. Czytaj więcej na ten temat

Silnik-typ/cylindry/zawory t.benz. R3/12
Pojemność 999
Moc. maks. 115/5000-6000 KM/obr./min
Moment 170/1800-4500 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 285-1120
Dł./szer./wym (mm) 4021/1746/1481
Masa własna 1181/484 kg
Przysp. 0-100 km/h (test.) 10,1 s
Napęd man. 6/przednie
Prędkość maks. (fabr.) 195 km/h
Średnie spalanie (test.) 6,1 l/100 km
Cena (Cosmo) 67 150 zł

Opel Corsa – Plusy:

– wzorowe prowadzenie

- wysoki komfort jazdy

– dobrze wyciszone wnętrze

– wysoka jakość wykonania

– duża ilość miejsca z tyłu

– duży schowek główne, liczne uchwyty i kieszenie

- dzięki podwójnej podłodze równa powierzchnia bagażnika po rozłożeniu oparć tylnych foteli

– dynamiczny, doładowany silnik

Opel Corsa – Minusy:

– tylko przeciętna pojemność bagażnika (nowa Fabia oferuje 45 l więcej)

– kierownica zasłania przycisku zgrupowane po lewej stronie wyświetlacza (eco, line assist, podgrzew. kierownica)

– brak pokrętła głośności przy radiu (sterowanie przyciskami)

– nisko umieszczony ekran wyświetlacza

– poczucie przestronności z przod zakłóca szeroka konsola środkowa

Opel Corsa – Podusmowanie:

Nowa generacja Corsy zaskoczyła mnie wysoką jakością wykonania oraz systemami dotychczas zarezerwowanymi dla aut wyższych klas. Pod względem przestronności i prowadzenia trudno jej cokolwiek zarzucić, a 1-litrowy, doładowany benzyniak – choć jest kosztowny – to warty polecenia.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków