-
Mniej znaczy więcej – odchudzona Carrera z ręczną skrzynią biegów to auto dla aktywnych kierowców
-
Sportowy samochód lepiej współpracuje z kierowcą, posłuszniej i szybciej podąża za jego poleceniami
-
Mniej masy i więcej frajdy oznacza niestety także wyższą cenę – o ponad 50 tys. zł niż zwykłej Carrery
Dumne 35 kg – o tyle Porsche 911 schudło w swojej najnowszej wersji Carrera T. Mniej więcej taką masę ma wyrośnięty labrador. Właściwie, inaczej niż wielu jej użytkowników, "911-ka" wcale tego nie potrzebowała, bo nie miała ani śladu zbędnego tłuszczu. Jednak każdy prawdziwy fan samochodów sportowych wie, że mniej znaczy w tym przypadku więcej!
Ścisła dieta obejmowała zmniejszoną ilość materiałów wygłuszających, lżejsze oszklenie, rezygnację z tylnych siedzeń i przede wszystkim manualną skrzynię biegów. W Porsche Carrerze T współpracuje ona z 385-konnym silnikiem podstawowym; dotychczas działała tu przekładnia dwusprzęgłowa.
I to jest właściwie to, co naprawdę zachwyca w Carrerze T. Czy waży ona 1470 kg, czy też nieco ponad półtorej tony, nie ma aż tak istotnego znaczenia, jak to, że można w niej ręcznie zmieniać biegi. Ze skrzynią manualną nawet bazowa "911-ka" wydaje się odrobinę bardziej bezpośrednia, lepiej współpracująca z kierowcą, a wyrazistsze brzmienie boksera jeszcze wzmaga to wrażenie. Krótka dźwignia świetnie nadaje się do dyrygowania siedmioma biegami ze sportową werwą. Jeśli ktoś zechce tylko spokojnie płynąć z miejskim ruchem, i tak ograniczy się do pierwszych trzech-czterech przełożeń; dopiero powyżej 3 tys. obr./min bokser przystępuje energicznie do dzieła, wyższe biegi służą do cruisingu i oszczędzania paliwa.
À propos stylu jazdy: jeśli ktoś dużo porusza się po mieście, może sobie podczas wizyt w siłowni oszczędzić ćwiczeń lewej nogi, bo wzmocni ją, wciskając sztywny pedał sprzęgła. Trzeba się jednak przygotować na niemały wydatek: cena Carrery T – 616 000 zł – jest o 52 000 zł wyższa od podstawowej "911-ki". Dodatkową rekompensatę stanowią zarezerwowane wcześniej dla wersji S Torque Vectoring na tylnej osi i obniżone sportowe zawieszenie w wyposażeniu seryjnym. Bez nich Carrera T byłaby nawet jeszcze lżejsza …
Porsche 911 Carrera T – naszym zdaniem
Czytaj więcej o PORSCHE 911 CARRERA
Jeszcze jedno Porsche 911? Stuttgartczycy są mistrzami różnorodności, a Carrera T spodoba się kierowcom, którzy kochają purystyczną jazdę.
Porsche 911 Carrera T – dane
Silnik
|
B6, biturbo
|
Pojemność
|
2981 cm3
|
Moc
|
385 KM przy 6500 obr./min
|
Mom. obr.
|
450 Nm przy 1950 obr./min
|
Napęd/skrzynia biegów
|
na tylne koła/man. 7b
|
Dł./szer./wys.
|
4530/1852/1293 mm
|
Masa
|
1470 kg (DIN)
|
Bagażnik
|
132 + 264 l
|
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
4,5 s
|
V maks.
|
291 km/h
|
Śr. spalanie
|
10,3 l/100 km
|
Emisja CO2
|
233 g/km
|
CENA
|
od 616 000 zł
|