Porsche 911 od debiutu pierwszej generacji w 1963 roku jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sportowych samochodów świata. Owszem, sylwetka auta się zmieniała, lecz w przypadku każdej kolejnej odsłony była to raczej stopniowa ewolucja niż rewolucja. Na przestrzeni lat „911-ka” stała się prawdziwą ikoną, a spojrzenie na jej charakterystyczną bryłę nadwozia powodowało szybsze bicie serca nie tylko u fanów motoryzacji.

Wszystko wskazuje na to, że podobne emocje będzie wywoływać najnowsza generacja modelu (oznaczenie kodowe 991), której oficjalna prezentacja nastąpi już 13 września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Za wygląd nowej „911-ki” odpowiada Michael Mauer, były designer Mercedesa i Saaba. Stanął on przed naprawdę trudnym zadaniem nadania modelowi bardziej prestiżowego charakteru, dzięki czemu jego stylistyka wyraźnie odcięłaby się od designu mniejszych Caymana i Boxstera, przy jednoczesnym zachowaniu typowych cech ikony. Patrząc na pierwsze wizualizacje stworzone na bazie zdjęć zamaskowanego prototypu (potrzebny był tylko delikatny komputerowy retusz), można stwierdzić, że powyższy cel został osiągnięty.

Zmiany widać m.in. w przedniej części nadwozia (reflektory, zderzak, wloty powietrza), bardziej muskularnych nadkolach i mniejszych światłach tylnych. W porównaniu z obecną generacją – 997 – nowy model jest zauważalnie dłuższy (+56 mm), niżej zawieszony (-11 mm) i ma krótsze zwisy: z przodu o 32 mm, z tyłu o 11 mm. Rozstaw osi zwiększono natomiast o 100 mm, co z jednej strony zaowocuje bardziej przestronnym wnętrzem, a z drugiej– umożliwi montaż silnika elektrycznego i zaoferowanie w przyszłości (ok. 2015 roku) wersji hybrydowej.

W wyposażeniu samochodu pojawią się m.in.: aktywny tempomat z funkcją Stop, wentylowane fotele, wysokiej klasy system audio firmy Burmester, kamera cofania, 7-biegowa skrzynia manualna lub dwusprzęgłowa PDK z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy (w poprzedniku były przyciski) oraz elektroniczny hamulec postojowy. Wykończenie wnętrza będzie też bardziej luksusowe, w stylu nawiązującym do kokpitu Panamery.

Po wrześniowym, salonowym debiucie sprzedaż modeli Carrera i Carrera S (moce 350 i 400 KM) w wersjach coupé i cabrio rozpocznie się na początku 2012 roku. Odmiany z napędem na 4 koła powinny dołączyć do oferty w grudniu 2012, natomiast na rok 2013 zaplanowano prezentację topowej wersji 911 Turbo (cabrio w 2014 roku). W przygotowaniu są ponadto kolejne warianty wyczynowych GT2 RS oraz GT3.