Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Porsche Macan GTS – w zastępstwie wersji Turbo

Porsche Macan GTS – w zastępstwie wersji Turbo

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Macan jest już wiekowym, ale nadal bardzo chętnie kupowanym modelem Porsche. Dostępny w ofercie od wiosny 2014 roku stanowi obecnie 60 proc. sprzedaży całego wolumenu aut niemieckiej marki. I choć znany jest termin debiutu kolejnej generacji (elektryczny Macan pojawi się w 2023 r.), to Porsche w 2021 roku zdecydowało się przeprowadzić drugą modernizację spalinowego modelu. W teście topowa wersja GTS.

Porsche Macan GTS 2021 I generacja po 2. FLŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • GTS to obecnie najmocniejszy Macan. Pod maską benzyniak 2.9 o mocy 440 KM
  • Wg Porsche GTS z pakietem Sport Chrono „robi setkę” w 4,3 s. Uzyskaliśmy tę wartość na „zimówkach”
  • Sportowy SUV Porsche rozpędza się aż do 272 km/h i spala „tylko” 11,2 l/100 km

Przy okazji drugiego face liftingu Macana z oferty zniknęła odmiana Turbo. Rolę flagowego wersji przejął więc GTS, który odziedziczył po Turbo doładowanego benzyniaka V6 biturbo o mocy 440 KM. W teście sprawdzamy, czy „zastępstwo” to marketingowy zabieg, czy jednak gruntowna zmiana techniczna topowego modelu?

Janusz Borkowski