Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche Macan – odświeżony hit | TEST

Porsche Macan – odświeżony hit | TEST

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Lepsze oświetlenie, nowocześniejsze multimedia i odświeżony wygląd to tylko pewne elementy, które pojawiły się w zmodernizowanym Macanie. W pierwszym teście popularnego Porsche sprawdzamy podstawowy silnik.

Porsche Macan 2.0/245 KM 2019
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Macan 2.0/245 KM 2019
  • Macan to najlepiej sprzedający się model w Polsce
  • bazowy silnik 2.0 o mocy 245 KM pochodzi z koncernu Volkswagena
  • dopracowane podwozie i napęd 4x4 sprawiają, że Macan jeździ po zakrętach jak przyklejony

Kto by się spodziewał, że produkowany od 2014 roku niewielki SUV Porsche stanie się takim hitem? Od debiutu do połowy 2018 roku Macan znalazł aż 350 tys. nabywców. Co ciekawe, aż 100 tys. z nich przypadło na Chiny, ale i na krajowym rynku auto cieszy się dużą popularnością. W 2018 roku było najczęściej kupowanym modelem Porsche (655 nabywców), podczas gdy kultową „911-ką” zainteresowało się w tym czasie niespełna 180 osób.

Porsche Macan – jest dwa razy tańszy od „911-ki”

Do rynkowego sukcesu Macana bez wątpienia przyczyniła się moda na SUV-y, ale nie tylko. Obok Caymana i Boxstera było to jedno z tańszych Porsche. Cena aktualnie oferowanego modelu zaczyna się od 248 800 zł i jest o ponad połowę niższa niż w przypadku „911-ki”. Tyle że dla klientów Porsche cena nie była decydująca. Macan cieszył się tak dużym zainteresowaniem, bo był po prostu udanym samochodem. Jego popularność mógł jeszcze zwiększyć jesienny face lifting. Co się zmieniło, sprawdzamy, testując bazowego, 245-konnego benzyniaka z napędem na obie osie i dwusprzęgłową skrzynią PDK.

schemat wymiarów
schemat wymiarówŻródło: Auto Świat

Pierwszym znakiem rozpoznawczym jest przykuwający uwagę lakier Miami Blue – dotychczas niedostępny w Macanie. Poliftingowy SUV Porsche jest seryjnie wyposażony w LED-y, przy czym testowy egzemplarz miał zamontowane znakomite opcjonalne adaptacyjne światła diodowe. Zmieniło się także tylne oświetlenie, pojawił się trzyczęściowy, trójwymiarowy pas świetlny LED (w naszym aucie opcjonalnie przyciemniony). 

Porsche Macan – nowe multimedia na pokładzie

We wnętrzu dostępna jest teraz poręczna sportowa kierownica GT z „911-ki”, która wraz z opcjonalnym pakietem Sport Chrono ma wygodne w użyciu pokrętło wyboru trybów jazdy i przycisk chwilowego doładowania silnika. Nowe multimedia (z topowym 11-calowym ekranem) oferują więcej funkcji (m.in. sterowanie głosowe, nawigację z informacją o rzeczywistym natężeniu ruchu, większą funkcjonalność online). Ich obsługa nie jest problematyczna, aczkolwiek dziwi nas to, że w aucie za ponad 250 000 zł trzeba dopłacać za radio cyfrowe czy interfejs Apple CarPlay. Ci, którzy często wykorzystują klimatyzację, ucieszą się z nowej funkcji jonizacji powietrza – oczywiście, jeśli ją zamówią za dopłatą!

Mimo drobnej korekty ustawień podwozia nie wyczuliśmy zmian w prowadzeniu – było i jest nadal na najwyższym poziomie. Fanów autonomicznej jazdy ucieszy zapewne asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, który sprawia, że Macan do 60 km/h sam skręca i hamuje.

Porsche Macan – moim zdaniem

Zmiany wprowadzone przy okazji liftingu nie poprawiły znacząco osiągów ani prowadzenia, ale dostosowały Macana do aktualnych standardów, co zapewne przyczyni się do mocnienia sprzedaży.  

Porsche Macan – to nam się podoba

  1. Wzorowe prowadzenie,
  2. świetne materiały,
  3. skuteczne hamulce,
  4. dobra dynamika,
  5. szybki „automat”,
  6. nowoczesne multimedia.

Porsche Macan – to nam się nie podoba

  1. Ze względu na szyberdach ograniczona ilość miejsca z tyłu nad głową,
  2. wysoka cena,
  3. duże zużycie paliwa,
  4. 2 lata gwarancji.

Porsche Macan – wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h2,0 s
0-100 km/h6,3 s
0-130/0-160 km/h10,5/16,8 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h2,7 s (aut.)
80-120 km/h4,8 s (aut.)
Masa własna/ładowność1891/619 kg
Rozdział masy (przód/tył)55/45 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo)11,9/11,8 m
Hamow. ze 100 km/h zimne33,8 m (opony letnie)
gorące 33,4 m (opony letnie)
Hałas w kabinie przy 50 km/h56 dB (A)
przy 100 km/h64 dB (A)
przy 130 km/h68 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.)11,1 l/100 km
Zasięg670 km

Porsche Macan – dane producenta

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Ustawienie silnikawzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząduwtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3)1984
Moc silnika (KM/obr./min)245/5000
Maks. mom. (Nm/obr./min)370/1600
0-100 km/h (s)/v maks. (km/h)6,5/227
Spal.(l/100 km)/emisja CO2 (g/km)11/249 (WLTP)
Skrzynia biegów/napęddwusprzęgłowa 7b./4x4
Marka i model opon test. autaMichelin Latitude Sport 3
Rozmiar opon test. auta (p | t)265/40 | 295/35 R 21
Poj. bagażnika/zbior. paliwa (l)500-1500/75

Porsche Macan – wyposażenie

WersjaMacan
6 airbag./LED-y/asys. zjazduS/S/S
Klimatyzacja 3-stref./jonizatorS/1278 zł
Syst. multimedialny/nawigacjaS/S
Sport Chrono/utrzym. pasa5083/5216 zł
Zawiesz. pneum. plus PASM11 761,00 zł
Lakier Miami Blue/koła 21 c.10 589/21 260 zł

Porsche Macan - gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji248 800 zł
Gwarancja mech./perforacyjna2 lata/12 lat
Przeglądyco 30 tys. km/2 lata
Cena testowanego auta427 167 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków