Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Prestiż na każdą pogodę. Test Volvo C70 D5

Prestiż na każdą pogodę. Test Volvo C70 D5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Diesel w kabriolecie? Dzisiejsze silniki wysokoprężne są tak ciche i "kulturalne", że pasażer siedzący obok kierowcy może się w ogóle nie zorientować, jaka jednostka pracuje pod maską. Przyjrzyjmy się bliżej Volvo C70 – autu, które w zeszłym roku było drugim najczęściej wybieranym coupé-cabrio w Polsce.

Prestiż na każdą pogodę. Test Volvo C70 D5
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Prestiż na każdą pogodę. Test Volvo C70 D5

Nad­wo­zie/ja­kość. Zaprojektowany przy współpracy z Pininfariną samochód ma 3-częściowy, twardy dach. Dzięki temu konstruktorom udało się uniknąć wydłużonej nienaturalnie tylnej partii auta i przy założonym hardtopie samochód wygląda jak rasowe coupé. Przy rozłożonym dachu kufer pomieści całkiem spore zakupy. Gorzej, gdy znajduje się w nim dach – wtedy do dyspozycji mamy niewielką, niepraktyczną przestrzeń. Składanie/rozkładanie hardtopu trwa aż 30 s.Układ na­pę­do­wy/osią­gi. 5-cylindrowy, rzędowy silnik Diesla swoimi manierami przypomina trochę jednostkę widlastą. Mocniejsze obciążenie powoduje charakterystyczne, miłe dla ucha, basowe „bulgotanie”. W środku nawet przy dużych prędkościach jest cicho, a każde, nawet delikatne naciśnięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję (i to mimo dużej masy auta). Układ jezd­ny/kom­fort. Zawieszenie auta zostało dość sztywno zestrojone. Mimo tego filtrowanie nierówności wypada nieźle. Jedynie przy nieregularnych wertepach mogłoby być lepsze. Szkoda, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, doceniamy za to dobre dozowanie siły wspomagania.Kosz­ty/bez­pie­czeń­stwo. Na tle konkurencji (np. Audi) Volvo może uchodzić za propozycję okazyjną. Standardowe wyposażenie auta obejmuje wszystkieelementy przynależne tej klasie aut: 6 poduszek, ESP, automatyczną, 2-strefową klimatyzację, zestaw audio. C70 nie było poddawane testom zderzeniowym Euro NCAP.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: