Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Kadjar - kolejny SUV na rynku

Jak jednym słowem podsumować jazdę Kadjarem? Relaks. Ten samochód nie nastraja do dynamicznych startów ani do przemykania po zakrętach. To raczej SUV do spokojnego (choć wcale nie ślimazarnego) podróżowania.

Za taki charakter pojazdu odpowiadają przede wszystkim dwa elementy. Po pierwsze to silnik. Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić jedynego benzyniaka w ofercie o mocy 130 KM. Dzięki niemu Renault Kadjar uzyskuje setkę po 10,1 s. Nie jest to zły wynik, ale pod żadnym pozorem nie skłania do wykorzystywania jego możliwości.

Na plus należy natomiast zaliczyć cichą pracę. Z kolei minusem jest zbyt wysokie spalanie. Co z tego, że producent obiecuje średnie zużycie na poziomie 5,6 l/100 km skoro podczas jazd okazało się, że jego przeciętne zapotrzebowanie na paliwo to 9 l/100 km.

Drugim elementem Kadjara, który zachęca do spokojnej jazdy jest zawieszenie. Miękkie nastały polubią kierowcy, którym zależy głównie na komfortowym podróżowania. I rzeczywiście wszelkie nierówności są świetnie tłumione.

Samochód cieszy również przestronnym wnętrzem oraz pojemnym bagażnikiem (472-1478 l). Poza tym mocnym punktem pojazdu jest wygodna obsługa urządzeń pokładowych. Funkcje można obsługiwać za pomocą klawiszy, dotykowego ekranu lub... Głosowo. Co istotne w tym ostatnim przypadku dostępna jest Polska wersja językowa, która działa całkiem sprawnie. Mniej zadowoleni byliśmy z funkcjonowania asystenta pasa ruchu. Nie ma tu drżenia kierownicy czy fotela kierowcy, lecz dźwięk z głośników. Trochę to nie do końca intuicyjna informacja.

Oprócz benzynowego silnika o mocy 130 KM dostępne są również dwie wysokoprężne odmiany o mocy 110 KM lub 130 KM. wszystkie w standardzie są łączone z przednim napędem, a mocniejszy diesle dostępny jest także jako 4x4.

Renault Kadjar dane techniczne

Silnik T.benz. R4 1197 com

Moc maksymalna 130 KM/5500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/2000 obr./min

Przyspiesszenie 0-100 km/h 10,1 s

Prędkość maksymalna: 192 km/h

Średnie. Spalanie 5,6 l/100 km

Kąt natarcia 28 stopni

Kąt zejścia 18 stopni

Prześwituj 200 cm

Masa własna 1306 kg

Ładowność 547 kg

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków