Spójrzmy więc na Talismana okiem flotowca: 5 lat gwarancji, 160 koni w topowym silniku Diesla. Czy zatem producenci Mondeo, Superba i Passata mogą poczuć się zagrożeni? Talisman jest bez wątpienia dużym autem o konserwatywnym wyglądzie. W środku okazuje się bardzo przestronny – dotyczy to też tylnej kanapy.
Bagażnik ma od 608 do 1022 l, ale ponieważ jest to sedan, fani Laguny z pewnością zatęsknią za dużą tylną klapą. Na szczęście Talisman ma być oferowany także jako kombi (od maja). Technika największej limuzyny Renault pochodzi z Espace’a.
Do wykończenia użyto miękkich i ładnych materiałów, za kierownicą umieszczono wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów, a siedzenia – nawet w podstawowej wersji – mają funkcję masażu. Przycisk do zmiany trybów jazdy oprócz modyfikacji ustawień układu kierowniczego, skrzyni, zawieszenia i wrażliwości pedału gazu zmienia też nastrojowe oświetlenie we wnętrzu i wygląd zegarów.
Talisman będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi (150 i 200 KM) oraz trzema dieslami (110, 130 i 160 KM). Naszym zdaniem optymalna wersja to 160-konny silnik wysokoprężny z dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią. Na podmiejskich trasach takie auto spaliło 6,4 l/100 km (wg komputera pokładowego).
Skrzynia pracuje bez zarzutu, może tylko trochę lepiej mogłyby przebiegać redukcje podczas dojeżdżania do świateł. Układ kierowniczy w normalnym trybie jest nieco zbyt miękki, ale w ustawieniu Sport zyskuje na ostrości. Tylna skrętna oś 4Control w aucie dla flotowca wydaje się całkiem zbędna.
Najtańszy Talisman ze 110-konnym Dieslem kosztuje 92 900 zł, a z benzynowym motorem (150 KM) – 104 900 zł .
Renault Talisman dCi 160 EDC - dane techniczne
Silnik | t.diesel R4 |
Pojemność | 1598 cm3 |
Moc | 160 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 380 Nm przy 1750 obr./min |
Napęd | Na przednią oś |
Skrzynia biegów | aut. 6b (dwusprzęgłowa) |
Długość/Szerokość/ Wysokość | 4848/1869/1463 mm |
Pojemność bagażnika | 608-1022 l |
Masa własna | 1460 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 64 l |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Spalanie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 118 g/km |
Cena | od 116 000 zł |
Renault Talisman - nasza opinia
Konserwatywny design – nie za to lubiliśmy Renault. Przyznajemy jednak, że Talisman na żywo dobrze wygląda. Czy tym razem uda się przekonać flotowców do francuskiej limuzyny? Przekonamy się już w styczniu, gdy auto wejdzie do sprzedaży.