Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Talisman - bardzo bogate wyposażenie w standardzie

Renault Talisman - bardzo bogate wyposażenie w standardzie

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Renault jest nieugięte – po kilku niezbyt udanych próbach zbudowania dużej limuzyny znów zdecydowało się na ten krok. I kieruje Talismana głównie do flot

Renault Talisman - bardzo bogate wyposażenie w standardzie
Zobacz galerię (12)
Archiwum / Auto Bild
Renault Talisman - bardzo bogate wyposażenie w standardzie

Spójrzmy więc na Talismana okiem flotowca: 5 lat gwarancji, 160 koni w topowym silniku Diesla. Czy zatem producenci Mondeo, Superba i Passata mogą poczuć się zagrożeni? Talisman jest bez wątpienia dużym autem o konserwatywnym wyglądzie. W środku okazuje się bardzo przestronny – dotyczy to też tylnej kanapy.

Bagażnik ma od 608 do 1022 l, ale ponieważ jest to sedan, fani Laguny z pewnością zatęsknią za dużą tylną klapą. Na szczęście Talisman ma być oferowany także jako kombi (od maja). Technika największej limuzyny Renault pochodzi z Espace’a.

Do wykończenia użyto miękkich i ładnych materiałów, za kierownicą umieszczono wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów, a siedzenia – nawet w podstawowej wersji – mają funkcję masażu. Przycisk do zmiany trybów jazdy oprócz modyfikacji ustawień układu kierowniczego, skrzyni, zawieszenia i wrażliwości pedału gazu zmienia też nastrojowe oświetlenie we wnętrzu i wygląd zegarów.

Talisman będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi (150 i 200 KM) oraz trzema dieslami (110, 130 i 160 KM). Naszym zdaniem optymalna wersja to 160-konny silnik wysokoprężny z dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią. Na podmiejskich trasach takie auto spaliło 6,4 l/100 km (wg komputera pokładowego).

Skrzynia pracuje bez zarzutu, może tylko trochę lepiej mogłyby przebiegać redukcje podczas dojeżdżania do świateł. Układ kierowniczy w normalnym trybie jest nieco zbyt miękki, ale w ustawieniu Sport zyskuje na ostrości. Tylna skrętna oś 4Control w aucie dla flotowca wydaje się całkiem zbędna.

Najtańszy Talisman ze 110-konnym Dieslem kosztuje 92 900 zł, a z benzynowym motorem (150 KM) – 104 900 zł .

Renault Talisman dCi 160 EDC - dane techniczne

Silnikt.diesel R4
Pojemność1598 cm3
Moc 160 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy380 Nm przy 1750 obr./min
NapędNa przednią oś
Skrzynia biegówaut. 6b (dwusprzęgłowa)
Długość/Szerokość/ Wysokość4848/1869/1463 mm
Pojemność bagażnika608-1022 l
Masa własna1460 kg
Pojemność zbiornika paliwa 64 l
Prędkość maksymalna215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s
Spalanie4,5 l/100 km
Emisja CO2118 g/km
Cenaod 116 000 zł

Renault Talisman - nasza opinia

Konserwatywny design – nie za to lubiliśmy Renault. Przyznajemy jednak, że Talisman na żywo dobrze wygląda. Czy tym razem uda się przekonać flotowców do francuskiej limuzyny? Przekonamy się już w styczniu, gdy auto wejdzie do sprzedaży.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard