Renault nie miało więc wyjścia - druga generacja auta musiała być pojazdem uniwersalnym, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Z zewnątrz nie sposób nie zauważyć podobieństw do pierwszego Twingo. Co prawda, reflektory mają teraz kształt łzy, ale owale odbłyśników przypominają światła poprzednika, a klamki zewnętrzne są nawet identyczne. Koncepcja urządzenia wnętrza podobna (prędkościomierz na środku deski), ale wykonanie już zupełnie inne (ze starych patentów pozostało jedynie niemalże pionowo umieszczone radio). Młodych użytkowników ucieszy z pewnością Audio Connexion Box - sterowany za pomocą pilota pod kierownicą moduł umożliwia odtwarzanie muzyki nagranej na flash disku, w odtwarzaczu mp3 lub iPodzie. Oczywiście, nie mogło zabraknąć także zestawu głośnomówiącego pracującego w bezprzewodowej technologii Bluetooth.Jak na auto dla każdego przystało, istnieje możliwość doposażenia Twingo w specyficzne opcje - make-up box (zestaw do makijażu) dla pań lub organizer box. Nowe Twingo mierzy 3,6 m długości. Do jego budowy zostały wykorzystane elementy konstrukcyjne znane z Clio III.Tylna, dzielona kanapa jest przesuwana, dzięki czemu można w zależności od potrzeb zwiększać bagażnik (od 165 do 285 l) lub przestrzeń na tylnych siedzeniach. Po ich złożeniu pojemność kufra wyniesie 959 l, a składając oparcie siedzenia pasażera z przodu można przewieźć przedmioty o dł. 2,15 m. Nowością w Twingo jest także silnik wysokoprężny. Producent zapowiada zupełnie nowy poziom jakościowy.
Renault Twingo II - Dla każdego
Małe autko dla młodych ludzi - tak reklamowane było pierwsze Twingo. Ale wbrew wcześniejszym założeniom samochód był chętnie kupowany przez wszystkie grupy wiekowe.