Mały samochód kojarzy się przede wszystkim z przemieszczaniem się w miejskich korkach. Jednak w mocnej wersji silnikowej może się także okazać dobrym towarzyszem w dalekiej podróży. Zobaczmy, jak z takiego zadania wywiąże się 105-konna Skoda Fabia.
Nadwozie/jakość
Dzięki przestronnemu wnętrzu Fabia zapewni wygodną jazdę czterem dorosłym osobom nie tylko na krótkich trasach. Co ważne, nie zapomniano, że pasażerowie mogą zabrać z sobą spory bagaż, który uda się zapakować w pojemnym, 300-litrowym kufrze. Powody do zadowolenia dają również łatwa obsługa przełączników oraz wygodna pozycja za kierownicą. Dzięki regulowanej dwupłaszczyznowo kolumnie każdy prowadzący dobierze odpowiednie do siebie ustawienie.
Układ napędowy/Osiągi
Mała pojemność, ale duża moc silnika oznacza w tym przypadku dobrą dynamikę. Samochód sprawnie przyspiesza już od niskich prędkości obrotowych. Ani przez chwilę nie wyczuwa się braku mocy powodowanego przez turbodziurę. Na pochwałę zasługuje również elastyczność. Czasy przyspieszeń na biegach 4. oraz 5. pozwalają ze spokojem myśleć o wyprzedzaniu.
Atutami napędu są również cicha praca oraz ekonomiczna eksploatacja. W trakcie testu auto spaliło średnio 5,9 l/100 km. Słowa uznania należą się skrzyni biegów. Przełożenia włącza się precyzyjnie, a drogi prowadzenia dźwigni nie są zbyt długie.
Układ Jezdny/komfort
To kolejny mocny punkt pojazdu. Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia Fabia prowadzi się pewnie na zakrętach, a przy tym pasażerowie nie odczuwają obniżenia komfortu na nierównościach. Zastrzeżeń nie mieliśmy także do precyzji działania układu kierowniczego.
Koszty/Bezpieczeństwo
Po uwzględnieniu promocji Fabia 1.2 TSI ma akceptowalną cenę. Jednak w wyposażeniu seryjnym powinna się znaleźć manualna klimatyzacja.