- W ciągu trzech miesięcy Octavia Scout przejechała bez awarii 16 500 km
- Byliśmy nią trzykrotnie we Włoszech, raz w Chorwacji, kilka razy na Wybrzeżu
- Kierowcy chwalil prowadzenie, stabilność oraz neutralne zachowanie w łukach
Škodę Octavię Scout testowaliśmy co prawda latem ubiegłego roku, ale z publikacją podsumowania testu specjalnie poczekaliśmy do kolejnego sezonu wakacyjnego. Czemu? Testowaliśmy ją przez trzy miesiące głównie w czasie dalekich podróży. W tym czasie przejechaliśmy nią 16 500 km – trzykrotnie byliśmy we Włoszech, raz w Chorwacji, kilka razy na polskim Wybrzeżu. W trakcie testu nie było żadnej awarii, a my dokładnie mogliśmy poznać wady i zalety auta.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – mocny i oszczędny silnik
Za najważniejszą zaletę uznaliśmy wszechstronność. Pod tym ogólnym stwierdzeniem kryje się wiele cech, m.in. możliwość dynamicznej i jednocześnie ekonomicznej jazdy. Samo przyspieszenie (0-100 km/h w 8,5 s) może nie zwala z nóg, ale dostępny już przy niskich obrotach maksymalny moment obrotowy (360 Nm przy 1600 obr./min) docenialiśmy podczas wyprzedzania i na stromych górskich podjazdach. Z kolei średnie zużycie oleju napędowego, wynoszące ok. 6 l/100 km (dane z tras), oraz zasięg na jednym tankowaniu sięgający 1000 km czynią ten samochód wymarzonym pojazdem wakacyjnym.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – idealna na na mazurskie szutry
Octavia Scout ze zwiększonym prześwitem (171 mm) i napędem 4x4 pozwoliła nam bez obaw o utknięcie w piasku czy zawiśnięcie w koleinie przemierzać w trakcie wakacji mazurskie szutry czy mniej utwardzone chorwackie drogi. Mogliśmy dojechać tam, gdzie zwykła osobówka nie miałaby szans dotrzeć w całości, a to było kolejną atrakcją wakacyjnych wojaży.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – przestronna i pojemna
Podróże po europejskich autostradach też zaliczamy do udanych. Kierowcy chwalili w Octavii Scout pewne prowadzenie, stabilność przy wysokich prędkościach oraz neutralne zachowanie w łukach. Pasażerowie z kolei byli zadowoleni z komfortu zapewnianego przez podwozie Škody. Siedzący z tyłu chwalili swobodę ruchów, a w upalne dni – nawiewy klimatyzacji. Podróżujący Octavią Scout narzekali jedynie na zbyt krótkie siedzisko kanapy oraz brak dostępności gniazda 12 V we wnętrzu. Żeby doładować telefony, mogli skorzystać jedynie z gniazd USB-C, ratunkiem okazało się więc ładowanie smartfonów z 12-woltowego gniazda w bagażniku.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – bez awarii, choć...
Samochód nigdy nie zawiódł, ale bardzo zdziwiło nas zapalenie się kontrolki poziomu oleju przy przebiegu 12 400 km. Po wlaniu 1 litra do końca testu (19 987 km) ten problem nigdy się już nie powtórzył.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – naszym zdaniem
Kombi może nie ma bojowego wyglądu jak SUV, ale lepiej od niego jeździ, okazuje się tańsze w zakupie i bardziej ekonomiczne. Octavia w podwyższonej wersji Scout z napędem 4x4 wydaje się wymarzonym autem dla osób, które aktywnie spędzają wakacje.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – osiągi (dane fabryczne)
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Zasilanie | common rail |
Maksymalna moc | 150 KM przy 3000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm przy 1600 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 7 |
Napęd | 4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentyl./tarczowe |
Marka i model opon | Goodyear Eagle F1 |
Rozmiar opon | 225/45 R 18 |
Masa własna/ładowność | 1580/617 kg |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 2000/750 kg |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa | 640-1700*/55 l |
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – dane producenta
Prędkość maksymalna | 218 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Spalanie miasto/poza miastem | 5,1-5,5 l/100 km |
Emisja CO2 wg WLTP, cykl mieszany | 135-145 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1080 km |
Min. średnica zawracania | 10,4 m |
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – wyposażenie
Wersja | Scout |
8 airbagów (w tym centralny) | S |
Asystent utrzymania pasa ruchu | S |
Reflektory LED Top Matrix | S |
Elektr. ster. szyby/lusterka | S/S |
Radio/nawigacja/Bluetooth | S/S/S |
Aut. klimatyzacja/aktywny tempomat | S/S |
Relingi/przyciemniane tylne szyby | S/S |
Kessy Full – bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem | 1100 zł |
Pakiety Comfort Plus/Drive Plus | 4000/2500 zł |
Wyświetlacz head-up | 2750 zł |
18-calowe aluminiowe felgi | S |
Lakier metalik Błękit Lava | 2300 zł |
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI – gwarancje/ceny
Cena podst. test. wersji w 2021/2022 r. | 151 850/159 750 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata/b.o. |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km |
Cena test. egzemplarza w 2021 roku | 164 500 zł |