Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Doładowany trzycylindrowiec Suzuki ma 111 KM, co w powiązaniu z małą masą zapewnia świetne osiągi, a do tego dostał świetny „automat” - sprawdzamy, czy warto kupić Suzuki Swift w takiej konfiguracji

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

Nabywcy aut miejskich chcą więcej komfortu i bezpieczeństwa. Testując Swifta 1.0 Boosterjet z automatyczną skrzynią w wersji Elegance, sprawdzimy, czy japoński producent potrafi spełnić te oczekiwania.

Suzuki Swift - nadwozie

Tu klientów czeka miła niespodzianka. W nowym Suzuki Swift wygodnie jest nie tylko w pierwszym rzędzie, lecz także na tylnej kanapie. Może więc tu komfortowo podróżować czwórka dorosłych pasażerów, co wcale nie jest oczywiste w autach tego segmentu. 265-litrowy kufer już nie zachwyca (konkurenci oferują nawet 300 l), ale jego regularne kształty sprzyjają pakowaniu bagaży.

O wygodę podróżujących nowym Swiftem podczas jazdy jazdy dbają: seryjna klima automatyczna, system dostępu bezkluczykowego i adaptacyjny tempomat. Są także nowoczesne multimedia, choć nawigacja wymaga dopłaty. Bezpieczeństwo zapewniają z kolei układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą i czujnikiem laserowym oraz system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania.

Suzuki Swift - silnik

Ma trzy cylindry, ale doładowanie sprawia, że żwawo reaguje w całym zakresie obrotów. Swift 1.0 jest dynamiczny i cichy, nawet na autostradzie. Głośno robi się tylko przy redukcji. Doskonale przewidujący oczekiwania kierowcy „automat”, do tego rozsądne spalanie (średnio w teście 6,1 l/100 km).

Suzuki Swift - prowadzenie

Układ kierowniczy nie zachwyca, podobnie jak resorowanie na „16-kach”, ale prowadzenie jest stabilne nawet przy wysokich prędkościach.

Suzuki Swift - koszty

Ceny Swifta zaczynają się od 48 400 zł (1.2/90 KM), ale silnik 1.0 Turbo z „automatem” wymaga zakupu bogatej wersji Elegance, kosztującej 74 900 zł. Po dodaniu lakieru metalik i nawigacji robi się już ponad 80 000 zł!

Suzuki Swift - to nam się podoba

Silnik żwawy w całym zakresie obrotów, szybki „automat”, stabilne prowadzenie.

Suzuki Swift - to nam się nie podoba

Wysoka cena, głośny z obciążeniem, nerwowe zachowanie na studzienkach.

Suzuki Swift - nasza opinia

Nowy Swift w testowanej wersji zaskoczył mnie żwawym silnikiem, świetnie działającym „automatem”, bogactwem wyposażenia i pewnością prowadzenia na autostradzie. Niestety, cena jest wysoka...

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków