Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Audi RS Q3 Sportback – sport bez kompromisów

Audi RS Q3 Sportback – sport bez kompromisów

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Potężne koła, obniżone zawieszenie, liczne spoilery, a do tego ścięty tył – wygląd RS Q3 Sportbacka emanuje dużą mocą. W teście sprawdzamy, jak spisuje się 400-konny kompaktowy SUV Audi w nowej wersji nadwoziowej.

Audi RS Q3Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Oprócz wysokiej mocy przykuwa uwagę jaskrawym lakierem i czarnymi detalami
  • RS Q3 ma obniżone i utwardzone zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy
  • Sportowy SUV Audi osiąga „setkę” ze startu w 4,6 s i potrafi jechać nawet 280 km/h

Ścięty tył nadwozia, nawiązujący linią do coupé, na dobre zagościł w SUV-ach. Choć nie jest praktyczny (ogranicza widoczność do tyłu oraz miejsce na bagaż i nad głowami tylnych pasażerów), to jednak stał się popularny właśnie w SUV-ach, które oprócz offroadowego wyglądu zyskały jeszcze sportowy charakter. O ile w przypadku bazowych silników w Q3 Sportbacku (benzyniak i diesel o mocach 150 KM) trudno mówić o sporcie, o tyle w wypadku testowanej przez nas 400-konnej wersji RS nikt chyba nie będzie miał wątpliwości, że stworzono ją z myślą o szybkiej jeździe.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Oprócz ściętego tyłu zadziorność Sportbacka podkreśla niższe o 45 mm względem klasycznego Q3 nadwozie. Przyciągający uwagę jaskrawy lakier (zielony Kyalami za 2320 zł) doskonale komponuje się z zarezerwowanymi dla RS-a szerszymi nadkolami oraz czarnymi elementami: logo, chłodnicą, końcówkami wydechu, dyfuzorem i 21-calowymi felgami Polygon (opcja).

Janusz Borkowski