Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Toyota Camry 2.5 Hybrid – limuzyna dla spokojnego kierowcy

Toyota Camry 2.5 Hybrid – limuzyna dla spokojnego kierowcy

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

W połowie roku do salonów Toyoty trafiła zmodernizowana 8. generacja Camry. Nadal jest oferowana z 218-konną hybrydą, ma za to nowe systemy bezpieczeństwa i ulepszone multimedia. W teście sprawdzamy, na ile zmiany uatrakcyjniły model.

Toyota Camry 8. generacja FL 2021Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Obecna generacja Camry w Europie występuje wyłącznie z napędem hybrydowym
  • Podczas liftingu unowocześniono systemy bezpieczeństwa i multimedia
  • Hybrydowa Camry jest oszczędna, ale zapewnia umiarkowane osiągi

Gdy jako nastolatek widziałem na ulicy Toyotę Camry, dostawałem na rękach gęsiej skórki. Ten samochód w latach 90. XX wieku był synonimem dobrych osiągów, luksusu – moim motoryzacyjnym marzeniem, co potwierdzał zresztą plakat zawieszony nad łóżkiem. Kiedy więc wiosną 2019 roku otrzymałem propozycję uczestniczenia w premierowych jazdach 8. generacją Camry (model był przez 15 lat nieobecny w Europie), mimo ponad 20-letniego stażu dziennikarskiego silne emocje z dzieciństwa wróciły. Dostępna wyłącznie w hybrydowej wersji czterodrzwiowa limuzyna Toyoty nie zachwyciła mnie wówczas ani osiągami, ani luksusem, ujęła za to przestronną kabiną, wysokim komfortem jazdy oraz cichym i oszczędnym napędem.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski