Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Toyota Hilux 2.8 D-4D 4x4 A/T – wół roboczy w luksusowym wydaniu

Toyota Hilux 2.8 D-4D 4x4 A/T – wół roboczy w luksusowym wydaniu

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Do salonów Toyoty niedawno wjechał odświeżony Hilux. Ma mocniejszy silnik 2.8, atrakcyjniejszą stylistykę oraz bogatsze wyposażenie. Sprawdziliśmy go podczas wakacyjnej podróży nad Bałtyk i wypadu w teren.

Toyota Hilux 2.0 D-4D 4x4 A/T 2021
Zobacz galerię (24)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Toyota Hilux 2.0 D-4D 4x4 A/T 2021
  • Ósma generacja Toyoty Hilux przeszła face lifting pod koniec 2020 r.
  • Pod maską pojawił się nowy silnik, zmodernizowano "automat" i zawieszenie
  • Nowa najwyższa wersja Invincible zachwyca wyglądem i poziomem wyposażenia

Ramowa konstrukcja podwozia, pojemna skrzynia ładunkowa, resory piórowe na tylnej osi, niemal 1 tona ładowności, napęd na cztery koła z reduktorem i blokadą tylnego dyferencjału – cechy te wyraźnie świadczą o tym, do jakich celów został stworzony pikap Toyoty. Hilux, produkowany od 1968 r., powstał, by przewozić ciężkie ładunki, niezależnie, czy po asfalcie, czy po pustynnych wydmach. Dostępny jest z pojedynczą lub podwójną kabiną, z napędem na jedną lub obie osie, z jednym z dwóch silników Diesla (2.4/150 i nowość: 2.8/204 KM), ze skrzynią manualną lub automatyczną. Paleta wersji Hiluxa ma dużą rozpiętość, podobnie zresztą jak ceny (brutto): od 115 620 zł do 224 106 zł. Ta ostatnia dotyczy testowego modelu, czyli topowej wersji Invincible (nowość) z podwójną kabiną, silnikiem 2.8 połączonym z automatem i napędem 4x4.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: