Średnie zapotrzebowanie na paliwo jest akceptowalne przy tych osiągach i przy masie około półtorej tony. Zastosowana 5-biegowa przekładnia czasami haczy. Zawieszenie dobrze sprawdza się na polskich drogach. Nie wszystkie wyboje są tłumione, ale nie wpływa to znacząco na obniżenie komfortu. Układ jezdny jest na tyle sztywny, by pozwolić na dynamiczną jazdę na zakrętach. RAV-4 w bardzo trudnym terenie nie poradzi sobie. Nie znajdziemy tu ani reduktora, ani blokady mechanizmu różnicowego. W pokonaniu niewielkich wertepów pomocą służy napęd na obie osie. Cały czas napędzane są koła przednie, ale w razie potrzeby automatycznie część mocy przenoszona jest na tylną oś. Z tarapatów może również wyratować funkcja Lock, czyli włączenie napędu na wszystkie koła na stałe. Trzeba jednak pamiętać, że podczas działania tej funkcji można się poruszać tylko w terenie oraz jeździć z niewielką prędkością.
Toyota RAV-4 2.0 VVT-i - Trochę terenowa
Silnik o mocy 152 KM wystarczy do sprawnej jazdy. Jednak przy wykorzystaniu górnego zakresu obrotów zaczyna się robić nieprzyjemnie głośny.